شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی

حداقل 5 شهرک گلخانه‌ای 30 هکتاری در فارس ایجاد شود

میلاد لارستان: مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: با توجه به وضعیت آب فارس مناسب است حداقل پنج شهرک گلخانه‌ای در این استان ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: با توجه به وضعیت آب فارس مناسب است حداقل پنج شهرک گلخانه‌ای در این استان ایجاد شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس ، سید نظام‌الدین سجادی در جلسه با استاندار فارس اظهار داشت: در شرایط فعلی به دلیل بحران کمبود آب، اولویت وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شهرک‌های کشت‌های گلخانه‌ای است و یکی از روش‌های حل مشکل کم‌آبی استفاده از شبکه‌های نوین آبیاری است تا کارایی مصرف آب بالا برود و با تغییر روش کشت به جای اینکه آب زیادی مصرف شود با استفاده از روش‌های نوین با مصرف آب کمتر، میزان محصولات بسیار بیشتری تولید و برداشت کرد.

وی افزود: وقتی مشکل آب در فارس از اردبیل بیشتر است نباید در ایجاد شهرک‌های کشاورزی عقب‌تر باشد یا ما شاهد باشیم در خوزستان پنج شهرک کشاورزی نهایی شده و در مراحل طراحی هستند در حالی که یک‌سوم آب‌های جاری کشور در خوزستان است و فارس وضعیت بدتری دارد.

سجادی ادامه داد: با توجه به اهمیت و ضرورتی که در فارس وجود دارد خوب است به عنوان گام نخست پنج شهرک ۳۰ هکتاری با نرخ آب کمتر و بهره‌وری بالاتر احداث شود تا مردم ببینند این کار عملی است و الگوسازی شود.

هر شهرستان فارس یک شهرک گلخانه‌ای نیاز دارد

استاندار فارس نیز در این جلسه گفت: اگر گلخانه در شمار آبیاری نوین محسوب شود از سهم اعتبارات اختصاص یافته برای آن می‌توانیم اقدامات بسیار خوبی انجام دهیم و از این رو موانع توسعه گلخانه‌ها خودساخته است و باید در سطح ملی رفع شود.

محمدعلی افشانی افزود: در مورد اولویت گلخانه شکی وجود ندارد و باید وزارت جهاد کشاورزی نهضت توجیه کشاورزان را آغاز کند چراکه احداث گلخانه در ابتدا هزینه دارد و بعد از آن گرفتاری‌های کشاورزی در فضای باز را ندارد و زحمت بسیار کمتری می‌برد و فکر و تکنیک به یاری بازو می‌آید.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۵:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین