دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
با حضور مسئولان محلی صورت گرفت

گشایش نخستین خانه هنرهای سنتی در لارستان

میلاد لارستان: طی آئینی با حضور مسئولان محلی نخستین خانه هنرهای سنتی در شهرستان لارستان افتتاح شد.

طی آئینی با حضور مسئولان محلی نخستین خانه هنرهای سنتی در شهرستان لارستان افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان؛طی آئینی با حضور روسای ادارات، هنرمندان و دوستداران میراث فرهنگی نخستین خانه هنرهای سنتی در این شهرستان کار خود را آغاز کرد.

در حاشیه این مراسم، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با ابراز خرسندی از ایجاد نخستین خانه صنایع دستی در لارستان، اظهار داشت: این خانه با ۱۲ غرفه در رشته های مختلف گلیم بافی، فرش بافی، مشبک و معرق کاری، سفالگری، بافتنی، زرگری لاری، سُپ بافی و غیره کار خود را آغاز کرده است.

سیما علویه با اشاره به اینکه خانه صنایع دستی لارستان در طول دهه مبارک فجر صبح و عصر به روی علاقمندان باز است، افزود: صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۱ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مدرسه زمانی لاری واقع در شهرقدیم بعد از باغ ملی آماده بازدید هنروران و شهروندان است.

وی با بیان اینکه پس از دهه مبارک فجر ۵ کارگاه برای آموزش، فروش و عرصه محصولات صنایع دستی فعال خواهد ماند، تصریح کرد: خانه صنایع دستی لارستان به منظور ایجاد اشتعال، کسب درآمد، حمایت از صنعتگران هنرمند، آموزش و ترویج صنایع دستی و همچنین افزایش تولید تشکیل شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان در پایان اضافه کرد: از مسئولان شهرستان اعم از فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ۱۰ ارگان عضو کمیته اشتغال لارستان و مردم تقاضا می شود تا علاوه بر همکاری در امر بهسازی خانه صنایع دستی نسبت به تبلیغ، خرید و تهیه هدایای مربوط به مراسم از این محل اقدام نمایند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین