شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

آنچه وزیر بهداشت در فرمانداری لارستان بیان داشت

وزیر بهداشت ساعاتی پیش در جمع مسئولان و معتمدین لارستان در سالن شهید امامی فرمانداری لارستان طی سخنانی اظهار داشت:  همه مناطق نیازمند رشد و توسعه بوده و غیر از…

وزیر بهداشت ساعاتی پیش در جمع مسئولان و معتمدین لارستان در سالن شهید امامی فرمانداری لارستان طی سخنانی اظهار داشت:  همه مناطق نیازمند رشد و توسعه بوده و غیر از این با عدالت آموزشی سازگار نخواهد بود.

 

دکترهاشمی بیان داشت:  تاریخچه منطقه لارستان و تغییر و تحولات آن، بی شباهت به کل ایران در طول قرون گذشته  نیز نمی باشد. وی افزود: به عقیده من، ایجاد حساسیت های منطقه ای مناسب نبوده و تجربه نشان داده که اگر این حساسیت ها به ضرر نباشد، به نفع نیز نمی باشد.  دکتر هاشمی ادامه داد: این حساسیت ها به بخش های مختلف نیز منتقل خواهد شد.به عنوان مثال اگر فرض کنیم که  جهرم، فسا، مرودشت، کازرون، خنج، گراش، لار و .. هر کدام بخواهند جدا از مرکزیت آموزش عالی راه خویش را پی گرفته و همگی بخواهند مثل شیراز شوند، تقریبا نشدنی است. این حالت شبیه به آن است که کودکی را زودتر از زمان مقرر از مادر خود جدا نموده و رشد آن را کامل نکنند، این کودک در این حالت حتما ناقص خواهد بود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هرچه مجموعه ها با هم تلاش کنند موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد، چرا که این کش و قوس های منطقه ای غیر از هدررفت منابع و سرگردانی مردم سود و منفعت خاصی نخواهد داشت.  دکتر هاشمی افزود: احساس می کنم در این شرایط ناخواسته مسیری طی شود که ناخواسته به صلاح کشور نخواهد بود.

دکتر هاشمی با بیان این که چنین شرایطی در برخی دیگر از استان ها نظیر کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان و خوزستان نیز وجود داشته و در بسیاری از آن مناطق وضعیت پیشرفت تاسف بار است اظهار داشت: به عنوان مثال در برخی شهرستان های این استان ها هر شهرستانی مجوز دانشگاه را داشته ولی به حد و اندازه دانشگاه پیشرفت نکرده است. وی افزود رشد در این دانشگاه ها در صورتی عملی خواهد شد که دانشگاه ها ماموریت محور باشند

وزیر بهداشت در توضیح این موضوع اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد ما درباره دانشگاه های کشور مصوب شده و بر آن اساس به عنوان مثال در استان فارس دانشگاه شیراز دیگر وظایف قدیمی خود را که سال های گذشته انجام می داده را  نباید تکرار کند. وی افزود: وظایفی از قبیل تربیت دکتر و دندانپزشک و.. را قبلا نیز دانشگاه شیراز بر عهده داشته و اکنون احتمالا تعداد آن بیشتر شده است. دکتر هاشمی اظهار داشت: از این پس دانشگاه شیراز به یک دانشگاه بین المللی تبدیل شده و بخشی از وظایف آن به شهرستان ها منتقل شده تا آن ها نیز بتوانند توسعه یابند.

وی اظهار داشت: به هر حال همه مناطق نیازمند رشد و توسعه بوده و غیر از این با عدالت آموزشی سازگار نخواهد بود. اما این رشد و توسعه باید بدون حسادت ها و چشم و هم چشمی های منطقه ای باشد.

دکتر هاشمی در ادامه بیان داشت:  وظایف و ماموریت های جدید دانشکده های منطقه جهت رشد بیشتر را طی بررسی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد ارزیابی قرار داده و اعلام می نماییم،

دکتر هاشمی از تلاش و لطف خیرین نیز در خصوص خدمات بهداشتی در منطقه تشکر و قدردانی نموده و افزود: این حرکت یک صدقه جاریه برای این خیرین محترم می باشد.  وی در پایان ضمن تشکر از خدمات رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان، بیان داشت: موارد مختلفی که توسط مسئولین منطقه بیان شده را پیگیری نموده و موارد جزِئی تر را انجام داده و موارد کلی تر نیز با کمک خیرین پیگیری می نماییم.

وی سپس به بازدید از دانشکده علوم پزشکی لارستان و بررسی مشکلات موجود پرداخت.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین