جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
مدیر کل ارشاد فارس در جمع هنرمندان لارستان

با دیدن وضعیت سینمای لار متاثر شدیم

میلاد لارستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه من و همکارانم در اداره کل با دیدن سینمای لار متاثر شدیم، گفت: از سرمایه گذاران نیز می خواهم تا بیایند در حوزه سینما و… سرمایه گذاری کنند زیرا حوزه های هنر دارای سودهای زیادی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه من و همکارانم در اداره کل با دیدن سینمای لار متاثر شدیم، گفت: از سرمایه گذاران نیز می خواهم تا بیایند در حوزه سینما و… سرمایه گذاری کنند زیرا حوزه های هنر دارای سودهای زیادی است.

به گزارش میلاد لارستان؛ بهزاد مریدی در این نشست که در حسینه حضرت ابالفضل(ع) شهر لار برگزار شد با بیان اینکه یکی از حوزه هایی فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس بحث اقتصاد در فرهنگ و هنر است که باید در چارچوبی خاص بوجود آید، اظهار داشت: این کار کمی زمان بر و با مشکلات زیادی همراه بوده است اما ما در جهت عملی کردن آن قدم های مثبتی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه باید سعی کرد حوزه فرهنگ و هنر را از حوزه حاکمیت و دولت جدا کرد، افزود: با این کار انجمن ها و گروهها می توانند آزادانه تر به مسائل خود بپردازند و حرف های خود را بیان کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تأکید بر اینکه تلاش بر آن است تا بتوان در شهرستانها  انجمن های قدرتمندی ایجاد کرد، گفت: با تمام مشکلات و موانع تاکنون ۱۴ انجمن در حوزه موسیقی و نمایش و تجسمی و ۳ اتحادیه در سطح استان شکل گرفته و برای هر کدام یک نماینده در استان با استفاده از انتخابات در سطح خود افراد معرفی شده است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه پس از تشکیل انجمنهای استانی نوبت به شهرستانها رسید و هر کدام از شهرستانها دارای انجمن های جداگانه شدند تا بتوانند با قدرت بیشتری عمل نمایند، تصریح کرد: این روند به وزارت کشور نیز پیشنهاد داده شد و اتفاقا مورد اقبال وزیر فرهنگ و ارشاد قرار گرفت تا در دیگر استاهنا نیز این روند صورت پذیرد.

وی بیان کرد: از نمونه کارهای مثبتی که با تشکیل انجمن ها صورت پپذیرفته است میتوان به جشنواره موسیقی و تئاتر فجر اشاره کرد که ما حتی با در اختیار قرار داد امکانات به انجمن ها در حوزه موسیقی و تئاتر حتی درآمدزایی نیز داشته ایم که این خود یکی از نتایج اقتصاد در حوزه فرهنگ و هنر است.

مریدی افزود: بنا داریم انتشار کتابها را نیز به انجمن ها واگذار کنیم تا خود در انتشار کتابها فعالیت داشته باشند.

وی یکی دیگر از کارهای مثبت انجام شده ایجاد بنیادفرهنگ و هنرفارس دانست و ادامه داد: انجمن های موجود در فارس در آن عضویت دارند و همین انجمن ها میتوانند فالیت های مختلف خود را در این بنیاد ثبت و پیگیری نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه در لارستان نیز مانند شیراز این قضایا باید اتفاق بیافتد و از طرفی باید انجمن ها و تشکل های لارستان استقلال کاری و مالی داشته باشند، عنوان کرد: از این به بعد بجای اینکه در سطح لارستان برنامه های مختلف توسط افراد مختلف به موازات هم و بصورت جداگانه برگزار شود، شهرداری و ارگانهای مرتبط بیایند بودجه ای که بصورت پراکنده در اختیار برنامه ها قرار می دهند را بصورت متمرکز در اختیار انجمن ها قرار دهند و هر برنامه ای که قرار است در سطح شهرستان صورت گیرد از طریق همان انجمن ایجاد گردد تا پراکنده کاریها کم شود.

وی تأکید کرد: در مجموع باید هر انجمن متولی انجام برنامه های مختلف سطح شهرستان باشد و آن را انجام دهد و بودجه خود را نیز ارز طریق ارگانهای ذیربط دریافت نماید و حتی ادارات مختلف نیز بیایند برنامه های خود را در اختیار انجمن ها قرار دهند تا آنها بیایند برنامه ها را اجرا نمایند.

مریدی با اشاره به اینکه من و همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد با دیدن سینمای لار متاثر شدیم و از شهردار محترم میخواهم تا با در اختیار قرار دادن زمین به اداره فرهنگ و ارشاد نسبت به تجهیز دو پلاتو در شهرجدید و شهرقدیم لار قدم مثبتی بردارد، اضافه کرد: از سرمایه گذاران نیز می خواهم تا بیایند در حوزه سینما و … سرمایه گذاری کنند زیرا حوزه های هنر دارای سودهای زیادی است که می توان از آن بهره برد. اعتقاد من این است بجای استفاده از خیرین که واقعا کمک کرده اند دیگر باید از سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری بهره برد.

 عکس از: آفتاب لارستان

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین