دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

دولتی که وزیرش برای لارستان بی کلید ماند

توضیحاتی که در ادامه می آید تنها ذکر مسائلی است که در دیدار آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت از جهرم، لامرد، مهر، خنج،شیراز، اوز و لار ذکر شده است. شاید…

توضیحاتی که در ادامه می آید تنها ذکر مسائلی است که در دیدار آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت از جهرم، لامرد، مهر، خنج،شیراز، اوز و لار ذکر شده است. شاید بد نباشد مروری کنیم بر سخنان آقای وزیر در شهرستان های مختلف و مشاهده نماییم که ….. بگذریم… تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل …

۱) مرکز درمان نابروری جهرم روز پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور وزیر بهداشت  کلنگ‌زنی شد.  مرکز باروری و ناباروری حکیم سلیمان جهرم با زیر بنایی۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع بااعتبار اولیه ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبار پروژه‌های ملی کلنگ زنی شد. این پروژه در مدت‌ زمان ۱۸ ماه به بهره‌برداری می‌رسد. زمین این مرکز که در همجواری بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی جهرم قرار دارد اهدایی یکی از خیران این شهرستان است (توجه که تنها زمین این ساختمان اهدایی خیر است و تخصیص بودجه از محل اعتبارات دولتی صورت می گیرد)

وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید از بیمارستان جهرم بیان داشته بود که برای ساخت کامل این بیمارستان به  ۶ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد که آخوندی برای تخصیص این میزان اعتبار قول مساعد داد (تخصیص بودجه اعتبارات دولتی)

=========

۲) آقای وزیر بهداشت طی سخنانی در لامرد اظهار داشته بود: بیمارستان دوم لامرد  با اختصاص بیش از ۱۰ میلیارد تومان  احداث می‌شود و به زودی شاهد تکمیل و افتتاح این پروژه مهم درمانی خواهیم بود. (+)  (تخصیص بودجه اعتبارات دولتی)

=========

۳) وزیر بهداشت در مهر نیز صدور مجوز بیمارستان دوم شهرستان مهر را اعلام کرده و  بیان داشته بود: ان شاا… با صدور مجوز بیمارستان از سوی وزرات بهداشت و همچنین با پتانسیل هایی که این شهرستان در حوزه نفت و گاز دارد وزارت نفت نسبت به ساخت و تجهیز بیمارستان اقدام نماید. (تخصیص بودجه اعتبارات دولتی)

هاشمی همچنین درخصوص احداث بیمارستان گله دار شهرستان مهر اضافه کرده بود: ان شاا… عملیات ساخت بیمارستان با همت دانشگاه علوم پزشکی و خیرین محترم به اتمام برسد و هرچه زودتر شاهد بهره برداری از آن باشیم.(تخصیص بودجه اعتبارات دولتی و کمک خیرین)

=========

۴) فرماندار خنج در دیدار وزیر بهداشت از این شهرستان اظهار داشته بود: مردم نیک اندیش و خیر شهرستان خنج همیشه در کنار یکدیگر و مساعدت و همکاری دولت محترم در عرصه های مختلف به هم نوعان خود کمک نموده اند که بارزترین آن در عرصه بهداشت و درمان بوده که بیمارستان نبی اکرم(ص) خنج و خانه های بهداشت روستاهای این شهرستان است.  جناب آقای وزیر یکی از نیازهای اساسی بیمارستان فعلی خنج تخصیص دستگاه سی تی اسکن به این بیمارستان است که استدعا دارد عنایت لازم را مبذول فرمایید. به عنوان آخرین خواهش استدعا دارد دستور فرمایید با توجه به همراهی و همکاری خیرین در امر آموزش ،مجوز یک مرکز آموزشی و درمانی در رشته های پیرا پزشکی خصوصا توانبخشی برای تربیت و تامین نیروهای متخصص برای مرکز درمانی جنوب کشور در شهرستان خنج صادر گردد.

اما جناب هاشمی در خنج با اشاره به حمایت نیک اندیشان عرصه سلامت در خنج و تقدیر از آنها، بیان کرده بود : اهالی خنج دست خیر دارند، این سعادت بزرگی است که انسان از مال حلال خود برای آرامش این دنیا و آمرزش آخرت استفاده کند .(خیرین زنده باشند)

=========

۵) همچنین اقای وزیر بهداشت در شیراز اظهار داشته بود: با هدف روان سازی فعالیت های خیرین عرصه سلامت، پروژه های خیرساز از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.  وی همچنین اظهار داشته بود: هم اینک پروژه های خیر ساز و هیات امنایی برای وارد کردن تجهیزات خود از معافیت های بیمه ای و گمرکی بهره مند هستند. وزیر بهداشت ادامه داد:همچنین دولت یازدهم با هدف کمک به پروژه های درمانی خیرساز، در نظر دارد بیمارستان های خیریه ای که دولت پیشین، تامین ۴۰ درصد از منابع مالی آنها را متعهد شده بود، اجرایی کند.(تخصیص اعتبار و کمک به ساختمان های خیرساز)

هاشمی همچنین اضافه کرده بود :در چارچوب حمایت دولت از پروژه های درمانی خیر ساز، به بیمارستان خیر ساز تخصصی ویژه بانوان شیراز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.  ( تخصیص اعتبار دولتی به پروژه های خیرساز)

=========

آقای وزیر در اوز نیز گفته بود: در صورتی که خیران برای بهبود وضعیت بهداشت اوز گامی بردارند، دولت هم در امور بهداشتی خیران را یاری می‌دهد. ( دولت خیران را یازی می دهد)

=========

دکتر هاشمی در لار نیز از تلاش و لطف خیرین نیز در خصوص خدمات بهداشتی در منطقه تشکر و قدردانی نموده و افزود: این حرکت یک صدقه جاریه برای این خیرین محترم می باشد. ( خیران زنده باشند)

جا دارد خدمت جناب دکتر هاشمی عارض شویم که بیمارستان امام رضا(ع)، بیمارستان سرطانی، مراکز مختلف درمانی در شهرقدیم و شهرجدید لار، مراکز نیمه کاره خدمات درمانی در لار، بیمارستان امیدوار اوز، بیمارستان نبی اکرم(ص) خنج همگی و همگی خیرساز بوده اند. نه تنها زمین بلکه ساخت و تجهیز بخش اعظم و شاید بهتر بتوان گفت کل این مراکز درمانی توسط خیرین انجام شده است. بماند مراکزی که نام آنها ذکر نشده و یا از قلم افتاده اند. آقای وزیر اگر شما در شیراز در بازدید از یک مرکز درمانی خیرساز تسهیلات ۱۰۰ میلیاردی تخصیص داده و نوید حذف مالیات می دهید، لازم است به شما یادآور شویم که کلیه مراکز درمانی و بهداشتی لارستان بزرگ را می توان خیر ساز دانست. آیا در سخنرانی خود در اوز، خنج و یا لار تخصیص اعتبار، نوید تسهیلاتی و یا سخن نوید بخشی به خیرین و مردم منطقه بیان نمودید. این نوع نگاه از شما که جزء وزرای خوب دولت هستید عجیب(بهتر بگوییم بسیار غجیب) است.

تناقضاتی که در نگاه دولت به مناطق مختلف استان در این سفر (لااقل در حوزه سلامت)صورت گرفت، ریشه در چه موضوعی دارد؟آیا دست های پشت پرده ای در کارند که بودجه های دولتی را به سمت و سوی دیگری بکشانند؟ این حق لارستان را چگونه باید ستاند؟ باید گفت آقای روحانی شاه کلید حل مشکلات نگاه متوازن به توسعه کلیه مناطق است. تنها با یک کلید کار جلو نمی رود. امید است که با تدبیر برای فقل مشکلات لارستان بزرگ نیز کلیدی مجزا بیابید وزیر بهداشتتان که برای ما بی کلید ماند…

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۷:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین