جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
تا پایان سال صورت می گیرد

اتمام مراحل اصلاح و چهاربانده شدن گردنه «نارنجی»+عکس

میلاد لارستان: رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان به همراه کارشناس و مشاور پروژه‌های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، از پروژه ویژه جایگزین گردنه نارنجی در مسیر لار به جهرم دیدن کردند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان به همراه کارشناس و مشاور پروژه‌های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، از پروژه ویژه جایگزین گردنه نارنجی در مسیر لار به جهرم دیدن کردند.

به گزارش میلاد لارستان؛ در این بازدید یک ساعته، موحدی در کنار مهندس مهرافروز از بخش‌های مختلف این جاده در دست ساخت بازدید نموده و با ویژگی‌های این پروژه مهم آشنا شد. این راه ۴ کیلومتری که به‌صورت چهاربانده ساخته خواهد شد، ضمن کوتاه کردن مسیر لار به سمت جهرم و شیراز، سبب حذف شدن گردنه قدیمی و حادثه‌خیز «نارنجی» خواهد شد.

   rah 03

رئیس شورای شهرستان در این بازدید، ضمن تشکر از مشاور پروژه به خاطر حضور مداوم و پیگیری برای سرعت بخشیدن به ساخت این راه، از فعالیت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی مدیر کل راه و شهرسازی لارستان تقدیر کرد و گفت: حقیقتاً مدیریت جهادی مهندس باقری فرد و پیگیری‌های ایشان در وزارتخانه و استانداری قابل تقدیر است و باید مردم لارستان قدر این زحمات را بدانند.

موحدی با اشاره به وجود سه جاده مهم و شریانی در منطقه و تأثیر جدی آنها در اقتصاد و گردشگری لارستان و دیگر نقاط جنوب، ابراز امیدواری کرد جاده‌های لار- بندرعباس، لار- جهرم، و لار- بندرلنگه در زمان حضور مدیر کل و با پیگیری‌های دیگر مسئولان شهرستان اصلاح و تبدیل به بزرگراه شود.

rah 04

وی حضور خود را تنها برای دیدار با دست‌اندرکاران، کارگران و پیمانکار پرتلاش این پروژه دانست و تأکید کرد: هرجا تلاش و پیگیری و مدیریت جهادی باشد، همه کارها پیش می‌رود و این مسأله نه فقط در حوزه راه بلکه در همه پروژه‌ها و برنامه‌های عمرانی شهرستان باید در نظر گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی لارستان ضمن گرامی‌داشت یاد نماینده مخلص و تلاشگر مردم لارستان در دوره چهارم و پنجم مجلس، زنده‌یاد حاج محمدحسین نخبه الفقهایی، به طرح‌های عمرانی انجام شده در زمان آن مرحوم اشاره کرد و افزود: پروژه بهسازی و اصلاح گردنه نارنجی از زمان ایشان کلید خورد اما به دلایل مختلف از جمله نبود اعتبارات به سرانجام نرسید و این آرزوی مردم لارستان و جنوب انشاءالله در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

در ادامه، مهندس مهرافروز کارشناس مشاور پروژه‌های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی، با سپاس از حضور آقای موحدی، این بازدید را قوت قلبی برای همه تلاشگران این پروژه دانست و ادامه داد: با پیگیری‌های شبانه‌روزی و مدیریت قابل تحسین مدیر کل محترم و همکاری و همراهی فرماندار محترم لارستان، پروژه حذف گردنه نارنجی اخیراً آغاز شده و به امید خدا تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

وی در معرفی ویژگی‌های این پروژه، به فعالیت شبانه‌روزی و مخلصانه‌ی پیمانکار طرح اشاره کرد و بیان داشت: برای احداث این ۴ کیلومتر که به‌صورت چهاربانده خواهد بود، یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری شده و ۳۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی خواهد شد. همچنین برای روشنایی این مسیر اعتباراتی در نظر گرفته شده که برای ایمنی بیشتر حتماً اجرا خواهد شد.

مهرافروز عرض این مسیر را بیش از ۲۳ متر و بسیار مناسب عنوان کرد و افزود: در این پروژه به دستور مهندس باقری فرد امکانات و دستگاه‌های بسیاری بسیج شده است و وجود ۷ بیل مکانیکی و ۲۴ کامیون، برای چنین پروژه‌ای کم‌نظیر است. این کارشناس ادامه داد: در طول مسیر پروژه ۱۰ دستگاه غلطک، ۳ دستگاه لودر، ۲ دستگاه بولدوزر، ۲ دستگاه گریدر و ۲ آب‌پاش به‌کار گرفته شده و ۵ ابنیه فنی وجود دارد.

rah 02

مشاور پروژه‌های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی، حجم طرح‌های راهسازی و اصلاح جاده‌های منطقه را در دوره اخیر کم‌نظیر خواند و تصریح کرد: به جرأت می‌گویم در هیچ دوره‌ای به اندازه زمان مهندس باقری فرد مناقصه‌های مهم و واقعی انجام  نشده است و نکته اساسی این است که ایشان بر کار کارشناسی و دقیق در همه پروژه‌ها تأکید دارند.

در ادامه، موحدی به همراه مهندس مهرافروز با پیمانکار پروژه دیدار و برای وی و همه کارگران و مهندسان آرزوی توفیق و سربلندی کردند. مهندس صادقی پیمانکار اهل شمال در این پروژه، اظهار امیدواری کرد با پایان این مسیر ۴ کیلومتری تا پایان اسفندماه، خطرات جاده در گردنه نارنجی از بین برود و مردم در ایام نوروز ۹۶ سفر امنی را تجربه کنند. وی تأکید کرد: خاکبرداری ۱۵۰ مترِ باقیمانده این مسیر هم طی روزهای آتی و پیش از بارندگی به اتمام می‌رسد و بلافاصله قیرپاشی و آسفالت انجام می‌شود.

rah 01

گفتنی است در ابتدای سال جاری، یکی از مصوبات شورای اسلامی شهرستان لارستان این بوده که مسئولان این شهرستان اولویت سال ۹۵ را پروژه‌های «راه» آن هم راه‌های اصلی و پس از آن راه‌های فرعی و روستایی قرار دهند؛ که این بازدید بر اساس همان مصوبه و تأکید شورا انجام شد.

خبرنگار: روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان لارستان

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین