یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

هرآنچه از فلای دبی نمی دانیم….

مقارن با میلاد مولای متقیان امیرالمومنین علی(ع) یکی دیگر از افتخارات فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان رقم خورده و شرکت هواپیمایی فلای دبی پروازهای خود را از…

مقارن با میلاد مولای متقیان امیرالمومنین علی(ع) یکی دیگر از افتخارات فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان رقم خورده و شرکت هواپیمایی فلای دبی

پروازهای خود را از این فرودگاه آغاز نمود. بنا بر گزارش و اخبار رسیده این شرکت سه پرواز را در هفته در مسیر لار-دبی  خواهد داشت که در روزهای شنبه، سه شنبه و پنجشنبه می باشد. میلادلارستان بر آن شد تا جهت آشنایی مردم منطقه با این شرکت کلیاتی از فعالیت های این شرکت در دنیا و نیز در کشورمان را مرور نماید.

شرکت فلای دبی (Flydubai) شرکت ترابری  اماراتی است و از ان به عنوان شرکت ارزان قیمت دبی  نام برده می شود که دفتر مرکزی آن در ترمینال شماره ۲ فرودگاه بین‌المللی دبی، مستقر بوده و  در سال ۲۰۰۸ (۱۹ مارس) توسط دولت مرکزی دبی راه‌اندازی شده و فعالیت رسمی آن از ۱ ژانویه ۲۰۰۹ آغاز گردید.  پایگاه اصلی این شرکت فرودگاه بین المللی دبی بوده و و در حال حاضر دارای بیش از ۳۳ هواپیمای بوئینگ می‌باشد، که طبق آخرین اخبار در حال حاضر به ۹۴  فرودگاه مرکزی جهان، خدمات ارائه می‌نمایند. شعار این شرکت     Get Going  می باشد. این شرکت اخیرا جهت خرید ۵۰ فروند هواپیمای جدید با شرکت بویینگ وارد مذاکره شده است.

اعضای اصلی این شرکت هواپیمایی عبارتند از :

     شيخ احمد بن سعيد آل مكتوم (مدير فلاي دبي)
     احمد بن سعید آل مکتوم (رییس هیئت مدیره)
     غیث آل غیث (مدیر عامل اجرایی)
     کنت گایل (مدیر عملیات)

اين شركت هواپيمايي در ناوگان خود عمدتا از جت هاي محبوب ۷۳۷ استفاده مي كند كه ارتفاع بلند داخل کابین اين هواپيماها به مسافران اجازه می دهد براي امور مختلف، به راحتی در داخل هواپيما بایستند يا جابه جا شوند.

دو رنگ براق نارنجی و آبی این شرکت هواپیمائی را خود شیخ محمد انتخاب كرده است كه نارنجی علامت خورشید، شن و خونگرمی مردم دبی و آبی تداعي گر آسمان و رنگ نيلگون خليج فارس است.

بر اساس یک سری گزارش های موجود عمر هواپیماهای این شرکت به طور متوسط ۲٫۴ سال بوده و تعداد هواپیماهای آن نیز بر اساس آخرین گزارش ها به قرار جدول زیر می باشد.


 
در حال حاضر این شرکت به فرودگاه های اهواز-همدان- اصفهان- بندرعباس- مشهد- شیراز- تبریز – تهران و اخیرا لارستان بزرگ پرواز های خود را انجام می دهد. بر این اساس تعداد پروازهای هفتگی این شرکت با احتساب سه پرواز  دبی – لار به ۲۶ پرواز به ایران می رسد. شهرهاي تهران و مشهد در سال ۲۰۱۴ و مابقی شهرهای ایران  در سال ۲۰۱۵ پرواز فلای دبی را از باند فرودگاه خود رصد کرده اند.  اين خط هوايي اكنون در هفته ۱۴۰۰ پرواز به ۹۴ مقصد جهاني در محدوده شش ساعت پروازي با دبي دارد.

به عنوان نمونه جدول پراوزی روز ۲ ماه می ۲۰۱۵ ارائه شده است

برخی از مقاصد بین المللی این ایرلاین نیز به قرار زیرند:

بغداد(عراق)- بحرین(بحرین)- آلماتی(قزاقستان)- عشق آباد(ترکمنستان)- بیروت(لبنان)- بلگراد(صربستان)- بشکیک(ترکیه)- داکا- دهلی- بخارست(رومانی)- اربیل(عراق)- دوحه(قطر)-جده(عربستان)- کراچی(پاکستان)-مسکو(روسیه)- نجف(عراق)- کویت(کویت)- اسکوپجه(مقدونیه)- زاگرب(کرواسی) و… می توان اشاره کرد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین