جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 5 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
میلاد لارستان از بارندگی ها گزارش می دهد

از تخریب بافت های فرسوده تا مسدود شدن راهها

میلاد لارستان: بارش باران در روزهای اخیر در شهرستان لارستان سبب سقوط یک خودرو به رودخانه، تخریب بافت‌های قدیمی و مسدود شدن راه‌های اصلی و فرعی شد.

بارش باران در روزهای اخیر در شهرستان لارستان سبب سقوط یک خودرو به رودخانه، تخریب بافت‌های قدیمی و مسدود شدن راه‌های اصلی و فرعی شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ از شامگاه روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه جاری و همزمان با تمام نقاط کشور و به ویژه مناطق جنوب ایران، نزول باران رحمت الهی آغاز و کماکان ادامه دارد.

شروع بارندگی ها باعث زنده شدن امیدها و شادابی در دل مردم منطقه جنوب فارس و به خصوص لارستان بزرگ شد زیرا که طی سالیان اخیر این خطه از کشور ایران و استان فارس شاهد خشکسالی های پی در پی بوده اند.

خوشبختانه با ورود سه سامانه مختلف طی چند روز اخیر باعث بارش چشمگیر باران در استان فارس و بخش های جنوبی و شهرستان لارستان در این استان پهناور شده است به گونه ای که رودهای فصلی پس از سالها جان دوباره گرفته اند، آب انبارها که محل ذخیره آب شُرب جمعیت زیادی از این مناطق است مملو از آب شده است و سدها و مخزن های تغذیه مصنوعی از آب رحمت الهی لبریز شده است.

بنا به اعلام یوسف عباسی رئیس اداره هواشناسی لارستان طی بارندگی های اخیر تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز جمعه ۲۹ بهمن ماه ۹۵ بیش از ۱۷۰ میلیمتر در شهر لار باران باریده است.

وی با بیان اینکه براساس نقشه های پیش یابی بارندگی ها تا اواخر امشب ادامه خواهد داشت، افزود: تاکنون مجموع بارندگی های سال زراعی لارستان به ۲۴۵ میلیمتر رسیده است.

از طرفی این بارندگی در بخش هایی از لارستان باعث خسارت شده است که از جمله آن می توان تخریب خانه های فرسوده و کاه گلی در مناطق بافت فرسوده شهرها و روستاها، تخریب آب انبارهای قدیمی به دلیل عدم رسیدگی ادارات متولی آنها، آسیب دیدن آثار تاریخی، آبگرفتگی منازل و معابر، سقوط در رودخانه ها به دلیل بی احتیاطی و غیره اشاره کرد.

اسحاق شاکری، مسئول آتش نشانی لارستان نیز از حادثه ای ناگوار و سقوط یک دستگاه خودرو ال ۹۰ به داخل رودخانه خبر داد و گفت: این حادثه با خارج شدن کنترل خودرو از دست راننده با ۶ سرنشین در جاده لار – بستک رخ داده است که با اقدام به موقع مأموران آتش نشانی همه مسافران آن نجات یافته و به بیمارستان منتقل شدند.

فرماندار ویژه لارستان نیز با بیان اینکه متأسفانه در برخی مناطق مانند بافت های فرسوده شهری و روستایی به ویژه در شهرقدیم لار باعث تخریب منازل و ابنیه های قدیمی شده است، گفت: تاکنون چندین منزل در شهر لار خسارت جدی دیده اند که تعداد تقریبی آنها به ۴۰ خانوار می رسد که این خانواده ها در مکانهای عمومی مثل حسینیه ها و سالن های ورزشی بطور موقت اسکان داده شده اند.

جلیلی حسنی با اشاره به کمک رسانی به عشایر گرفتار در سیلاب، افزود: به دلیل سرریز شدن سد در بخش جویم لارستان به طور موقت راه ارتباطی این بخش با جاده اصلی مسدود شده است که هم اکنون چندین دستگاه ماشین آلات راهداری در حال بازگشایی و ایمن سازی این محور هستند.

بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان؛ طی روزهای اخیر با وجود مسدود شدن راههای اصلی و فرعی حوزه استحفاظی این اداره کل، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی راهداران تمامی مسیرها در اسرع وقت بازگشایی شده است.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین