یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
مدیرکل امور عشایر استان فارس عنوان کرد

نقش تاریخی عشایر لارستان در مبارزه با استعمار

میلاد لارستان: مدیرکل امور عشایر استان فارس با بیان نقش موثر عشایر در برهه های حساس تاریخی، گفت: عشایر در دوران مشروطه و به ویژه مبارزه با استعمار پیر انگلیس با هدایت و تبعیت از آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) در منطقه لارستان و جنوب کشور داشته اند.

مدیرکل امور عشایر استان فارس با بیان نقش موثر عشایر در برهه های حساس تاریخی، گفت: عشایر در دوران مشروطه و به ویژه مبارزه با استعمار پیر انگلیس با هدایت و تبعیت از آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) در منطقه لارستان و جنوب کشور داشته اند.

به گزارش میلاد لارستان؛ روح الله بهرامی در بازدید از مناطق عشایرنشین این شهرستان و دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه در بیشتر شهرهای استان فارس عشایر وجود دارد، اظهار داشت: عشایر استان فارس در ۸ طائفه مستقل و بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار عشایر در چرخه اقتصادی به ویژه در زمینه تولید پرورش دام، افزود: بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار رأس دام توسط عشایر نگهداری می شود و به عبارتی ۵ درصد گوشت قرمز استان فارس را تأمین می کند.

321

مدیرکل امور عشایر استان فارس با بیان نقش موثر عشایر در برهه های حساس تاریخی، تصریح کرد: عشایر در دوران مشروطه و به ویژه مبارزه با استعمار پیر انگلیس با هدایت و تبعیت از آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) در منطقه لارستان و جنوب کشور داشته اند.

وی به تقدیم ۱ هزار و ۲۰۰ شهید از عشایر استان فارس به نظام و انقلاب اشاره و ادامه داد: در همه زمانها و عرصه ها عشایر با توجه به غیرت و اصالت خود مدافع انقلاب اسلامی و آرمان های آن بوده اند.

این مسؤول با اشاره به احیاء شورای عالی عشایری، گفت: این شورای در عرصه های طرح های فرهنگی، بهداشتی و حمایتی مصوبات مناسبی داشته که آئین نامه های آن در حال تدوین است.

بهرامی با برشمردن برخی از خدمات به عشایر، افزود: عملیات شناسایی و اجرایی اسکان عشایر با فراهم آوری زیرساختها، توسعه انرژی های نو در جامعه عشایری مثل سوخت فسیلی و حمام های خورشیدی، مطالعات جامع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در حوزه عشایری و غیره اشاره کرد.

3636

مدیرکل امور عشایر استان فارس با تقدیر از مسئولین اجرایی و امدادرسانی به سیل زدگان عشایر در بارندگی اخیر در شهرستان لارستان، یادآور شد: طبق برآورد انجام شده، میزان خسارات عشایر از سیل در سطح استان فارس در حوزه عشایری آسیب ۵ هزار کیلومتر از راههای عشایری، صدمه به ابنیه و پل ها، تلفات دام، صدمه چادرهای عشایری و غیره که در مجموعه ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت در زیرساختها وارد شد.

وی با اشاره به اینکه کار ثبت نام شوراهای عشایری نیز همزمان با شوراهای اسلامی شهرها و روستاها انجام می گیرد، گفت: شوراها در بین عشایر براساس تیره ها انتخاب می شوند که باعث مشارکت بیشتر این قشر و کاهش هزینه ها خواهد شد.

9876

بهرامی در پاسخ به درخواست فرماندار ویژه لارستان برای مساعدت به عشایر این شهرستان به جهت تحمل خسارت در سیلاب اخیر، اضافه کرد: بیشتر دام این عشایر بیمه بوده و پاسخگو خواهند بود اما دام هایی که بیمه نبوده اند تاکنون منبعی برای جبران درنظر گرفته نشده است.

وی با توصیه به عشایر برای بیمه کردن اعضای خانواده و اموال شان، یادآور شد: پس از ۱۷ سال عشایر بیمه شده بازنشسته می شوند و به صورت آبرومند می توانند به زندگی ادامه دهند.

photo_2017-02-25_21-41-57

photo_2017-02-25_21-42-04

photo_2017-02-25_21-42-10

photo_2017-02-25_21-42-16

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نقش تاریخی عشایر لارستان در مبارزه با استعمار”

  1. ناشناس گفت:

    سلام همش حرفه کسی به عشایر رسیدگی نمیکنه مخصوصا لارستان حتی ریس امورعشایر جواب سوال ما رانداد فقط فکر خودشه

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین