یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 32 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

انتقاد جعفرپور از برخورد گزینشی وزارت اقتصاد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اجرایی نشدن قانون حذف مالیات از تولیدات فرهنگی، تفسیر متفاوت وزارت اقتصاد در این خصوص با نظر قانونگذار را موجب اجحاف در حق هنرمندان دانست.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اجرایی نشدن قانون حذف مالیات از تولیدات فرهنگی، تفسیر متفاوت وزارت اقتصاد در این خصوص با نظر قانونگذار را موجب اجحاف در حق هنرمندان دانست.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت، جمشید جعفرپور با اشاره به اجرایی نشدن قانون حذف مالیات از تولیدات فرهنگی گفت: حذف مالیات از تولیدات فرهنگی با وجود اینکه مصوبه مجلس را نیز دارد، با تفسیر از سوی وزارت اقتصاد و دارایی و معاونت مالیاتی مواجه شده است که بنا به برخی از تفاسیر بخش‌هایی را قبول کردند و بخش‌هایی از امور فرهنگی را خارج از شمول معافیت‌ها تلقی می‌کنند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس در تلاش هستند تفسیر جامعی از تمامی فعالیت‌های فرهنگی ارائه کنند تا در مجموعه معافیت‌ها قرار گیرند؛ کمیسیون فرهنگی مجلس با مسئولین وزارت اقتصاد و دارایی تماس‌هایی برقرار کرده تا بتوانند تفسیر درستی از مصوبه مجلس ارائه کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به جلساتی که کمیسیون فرهنگی با مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی داشت، تصریح کرد: در جلساتی که انجام شد، تفسیر و علت عمل نکردن به قانون حذف مالیات از تولیدات فرهنگی را خواستیم و آنها تفسیر خود را بیان کردند که به نظر کمیسیون فرهنگی، این تفسیر، ناقص است و باعث اجحاف در حق هنرمندان می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: وزارتخانه برخی از مشاغل فرهنگی را به دلیل صلاحیت قانونی شامل معافیت می‌داند و برخی دیگر را شامل معافیت نمی‌داند؛ به عنوان مثال برخی از فعالیت‌های فرهنگی که در مکانی بدون سردر و تابلوی مشخص انجام می‌شود را شامل معافیت مالیاتی نمی‌دانند اما اگر همین فعالیت با سردر و تابلوی مشخص و مکان مشخص انجام شود، می‌پذیرند.

جعفرپور با تاکید بر اینکه همه فعالیت‌های فرهنگی شناسنامه‌دار و دارای مجوز در هر مکانی که ارائه شوند، باید مشمول معافیت فرهنگی شوند، افزود: ممکن است فردی به عنوان یک فعال فرهنگی امکان فراهم کردن مغازه یا مکان تجاری را نداشته باشد اما به دلیل اینکه می‌تواند با مجوز دستگاه ذی ربط فعالیت فرهنگی خود را انجام دهد، باید مشمول معافیت فرهنگی شود.

نایب رییس کمیته ارشاد، تبلیغات اسلامی و گردشگری‌ کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس در زمینه معافیت فرهنگی فعالان فرهنگی شناسنامه‌دار و دارای مجوز مشغول چانه‌زنی و مذاکره با وزارتخانه است اما هنوز به نتیجه نرسیده است؛ به دلیل اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس در حال حاضر درگیر بودجه است، بعد از بودجه همچنان پیگیر این موضوع خواهد بود

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین