دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7
نماینده مردم بندرعباس پیشنهاد داد

کارگروه مشترک هرمزگان و لارستان تشکیل شود

میلاد لارستان: نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیشنهاد می شود یک کارگروه مشترک از نخبگان لارستان و هرمزگان برای توسعه مناطق ایجاد کرد تا بتوانیم به تصمیمات خوبی بر اساس این کارگروه برسیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیشنهاد می شود یک کارگروه مشترک از نخبگان لارستان و هرمزگان برای توسعه مناطق ایجاد کرد تا بتوانیم به تصمیمات خوبی بر اساس این کارگروه برسیم.

به گزارش میلاد لارستان؛ محمد آشوری در دومین همایش لارستانی های مقیم هرمزگان که به میزبانی بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ لارستان پر از مبارزات بر ضد استعمار است و رهبری نیز در کلام خود بر این موضوع تاکید کرده اند و همین کلام برای تبیین جایگاه مردم لارستان کافی است.

وی افزود: این جلسه می تواند نقطه آغاز پیوند محکمی باشد که از قدیم بین مردم هرمزگان و لارستان وجود داشته است و بر این اساس به دنبال توسعه پایدار منطقه جنوب هستیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از حدود ۵۰ سال پیش که موج مهاجرت به جنوب کشور از سمت جنوب فارس به ویژه لارستان آغاز شد اتفاقات میمون و مبارکی روی داد، تصریح کرد: ایجاد یک اشتراک فرهنگی و اجتماعی بین مردم لارستان و هرمزگان از نتیجه این مهاجرت ها بود که مردم این مناطق را در عرصه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی به هم وابسته نمود.

آشوری با اشاره به اینکه نیروهای لارستانی که در استان هرمزگان دارای سمت های سیاسی و اجتماعی مختلفی بوده اند، توانسته اند به این مسائل جهت دهی خاصی از زمان انقلاب تا به اکنون بدهند، ادامه داد: بعنوان مثال از ۲۲ فرمانداری که پس از انقلاب در بندرعباس فعالیت داشته اند ۴ نفر از آنها لاری بوده اند.

وی گفت: وقتی بحث لارستان و بندرعباس را مطرح می کنیم منظور یک پیوستگی اجتماعی است که دارای آثار و برکات مثبتی برای هر دو منطقه بوده است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در واقع این اشتراک فرهنگی بین دومنطقه جنبه ی تاریخی دارد و می تواند این دو فرهنگ بالنده در عرصه تاریخی برکات خود را نشان دهد.

وی اضافه کرد: به عنوان یک پیشنهاد به جناب دکتر جعفرپور و برای غنا بخشیدن به این جلسه میتوان یک کارگروه مشترک از نخبگان منطقه جنوب برای توسعه مناطق ایجاد کرد تا بتوانیم به تصمیمات خوبی بر اساس این کارگروه برسیم.

آشوری افزود: می توانیم بر اساس این کارگروه ها برای بحث راه و همچنین پشتیبانی لارستان از استان هرمزگان در زمینه پدافند غیرعامل تصمیمات خوبی را اتخاذ و پیگیری نماییم.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین