جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 10 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
دکتر جعفرپور در همایش ملی ریحانه النبی :

جعفرپور:محققان، سیره حضرت زهرا (س) را متناسب با زمان حال برای نسل امروز تبیین کنند

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: محققان، سیره حضرت زهرا (س) را متناسب با زمان حال برای نسل امروز تبیین کنند

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: محققان، سیره حضرت زهرا (س) را متناسب با زمان حال برای نسل امروز تبیین کنند

به گزارش میلادلارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، جمشید جعفرپور  در نخستین روز همایش ملی ریحانه‌النبی در شهرستان مهر با بیان اینکه این برنامه برخواسته از نیات خیر و خداپسندانه است، اظهار داشت: ما احتیاج مبرم بر چنین برنامه‌های تذکر دهنده داریم تا در هیاهوی روزانه ما را متوجه قرآن کند.

وی افزود: ما اعتقاد داریم قرآن و اهل بیت، ستاره‌های راهنمای زندگی هستند و در این همایش سخن از ریحانه النبی است – کسی که پیغمبر می‌گوید هر کسی او را خشنود کند مرا خشنود و هر کس او را بیازارد مرا آزرده است – پس باید او را درست شناخت.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اگر بخواهیم جایگاه حضرت زهرا(س) را ببینیم کجا را باید نگاه کنیم؟ در اینکه باید به فاطمه به عنوان الگو نکاه کرد غلو نیست، فاطمه نگاهش به قرآن است و همه زنان و مردان باید به این سیره توجه کنند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش با بیان اینکه درست است که از هجرت پیامبر بیش از هزار سال گذشته  است اما نباید این الگوها را فراموش کرد، گفت: باید این الگوها را به زمان خود بیاوریم و پرسید که اگر او اکنون بود چگونه رفتار می‌کرد، تا از او الگو بگیریم که در مسائل اجتماعی، تحصیل، همسرداری، خانه داری و دیگر عرصه‌ها چگونه رفتار می‌کرد.

جعفرپور با بیان اینکه باید دانست که اولویتهای حضرت زهرا(س) چه بود و چه شاخص‌هایی را معیار کارهای خود قرار می داد، گفت: باید این حضرات را به زمان خود بیاوریم و ببینیم چه انتخاب هایی می‌کردند و اینگونه می توانیم راهبری و حرکت در مسیر الهی را داشته باشیم.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین