شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7
جعفرپور تأکید کرد

رونق صنایع دستی گامی مهم برای تقویت خودباوری و اشتغال‌زایی

میلاد لارستان: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد رونق صنایع دستی برای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» گامی مهم محسوب می‌شود که لازمه آن، ترویج، آموزش و حمایت از این صنایع است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد رونق صنایع دستی برای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» گامی مهم محسوب می‌شود که لازمه آن، ترویج، آموزش و حمایت از این صنایع است.

به گزارش میلاد لارستان؛ جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری و صنایع دستی در تحقق شعار سال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در شعار سال تاکید داشته‌اند مسئولان باید با تمام همت و تلاش در دو بُعد افزایش تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال بویژه برای جوانها تمرکز کنند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه تحقق شعار سال در بحث صنایع‌دستی می‌توان گفت زمینه ایجاد اشتغال و تولید در بخش‌های مختلف فرهنگی که می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند وجود دارد و باید حساب ویژه‌ای برای آن باز کرد؛ زیرا پایه‌ها و مبانی محکمی در حوزه فرهنگی به‌ویژه در صنایع دستی و گردشگری در کشور فراهم شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در زمینه صنایع دستی می‌توان با هزینه‌های کم به تولید و اشتغال پرداخت تا ضمن اشتغال‌زایی، تقویت تولید داخلی و خودباوری به تقویت مبانی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی منجر شود که شیوه و چگونگی این امر به شکل مشخص به حمایت از صنعت‌گران و هنرمندان صنایع دستی مربوط است.

وی با بیان اینکه دولت می‌تواند با اعطای وام‌های کم‌بهره و ایجاد اشتغال‌های خانگی در شهرها و روستاها به محقق شدن شعار امسال در زمینه صنایع‌دستی کمک کند، خاطر نشان کرد: با ترویج و آموزش هنرهای دستی و مشاغل خانگی می‌توان بخش بسیاری از موضوعات مربوط به تولید و اشتغال را به روستاها و کارگاه‌های خانگی منتقل کرد.

نایب رییس کمیته ارشاد، تبلیغات اسلامی و گردشگری‌ کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به موضوع واسپاری و برونسپاری برخی فعالیت‌ها در میراث فرهنگی گفت: برونسپاری و واگذاری کارها به بخش خصوصی، سیاست اصولی نظام است منتها در بُعد مکان‌های تاریخی و گردشگری باید این کار با نظارتهای جدی دولت همراه باشد.

جعفرپور تصریح کرد: عمده هدف بخش خصوصی، کسب درآمد است و ممکن است بحث بازسازی‌ها را به گونه‌ای پیش ببرد که برای رسیدن به سودهای آنی به این آثار و مراکز لطمه و ضربه وارد شود و این موضوع قابل تجدید و اعاده نیستند.

نایب رییس کمیته ارشاد، تبلیغات اسلامی و گردشگری‌ کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: باید تلاش شود ضمن واسپاری، نظارت‌های دقیق و شدیدی نیز صورت بگیرد تا این کار به درستی انجام شود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین