پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

راه های درمان و جلوگیری از ساییدگی زانو چیست؟

میلاد لارستان: دبیر برنامه ارتوپدی در کنگره جامعه جراحان ایران با اشاره به اینکه ساییدگی زانو از بین آرتروز های کل بدن شایع تر است، گفت: می توان از آرتروز زانو با روش‌های سبک زندگی سالم پیشگیری کرد.

دبیر برنامه ارتوپدی در کنگره جامعه جراحان ایران با اشاره به اینکه ساییدگی زانو از بین آرتروز های کل بدن شایع تر است، گفت: می توان از آرتروز زانو با روش‌های سبک زندگی سالم پیشگیری کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری مهر؛ دبیر برنامه ارتوپدی در کنگره جامعه جراحان ایران با اشاره به اینکه ساییدگی زانو از بین آرتروز های کل بدن شایع تر است، گفت: می توان از آرتروز زانو با روش‌های سبک زندگی سالم پیشگیری کرد.

دکتر محمود کریمی مبارکه با اشاره به اینکه ساییدگی مفاصل زانو بین آرتروز های کل بدن شایع تر است، افزود: آرتروز زانو در کشور ما به دلیل فرهنگ، آداب غدایی، مذهبی و… همچون نشستن چهار زانو، دوزانو و استفاده از دستشویی ایرانی بیشترین فشار را به کشکک زانو وارد می کند و از شایع ترین بیماری های زانو است.

وی در ارتباط با راه های درمان و جلوگیری از آرتروز زانو تصریح کرد: کاهش وزن برای کسانی که افزایش وزن دارند، تقویت عضلات اطراف زانو، تغییر سبک زندگی همچون صحیح نشستن، استفاده از صندلی، رعایت مسائل ورزشی و استفاده از اسانسور به جای پله، از روش‌های پیشگیری از آرتروز زانو است.

این قوق تخصص زانوافزود: اگر بیمار با رعایت سبک زندگی سالم و استفاده از داروهای ضد التهاب، درد او بهبود نیافت و همچنین نتایج رادیوگرافی حاکی از آرتروز شدید بود، جراحی و تعویض مفصل برای بیمار ضرورت می یابد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۶:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “راه های درمان و جلوگیری از ساییدگی زانو چیست؟”

  1. محسن لار گفت:

    باسلام/بهترین پیشگیری اززانودردورزش وبهترین درمان فیزیوتراپی

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین