جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

شهیداکبری حقیقی و تاکید بر حفظ حجاب…

هنگامی که عازم جبهه بود به خانواده در مورد حجاب تأکید زیادی کرد و سفارش بچه ها را نمود.  شهید منوچهر؛ امانتی در دست ما بود که تولّدش در دست…

هنگامی که عازم جبهه بود به خانواده در مورد حجاب تأکید زیادی کرد و سفارش بچه ها را نمود.  شهید منوچهر؛ امانتی در دست ما بود که تولّدش در دست حضرت حق بود و شهادتش نیز به اراده خودش.»(مادر شهید)

نام: منوچهر
نام خانوادگی: اکبری حقیقی
نام پدر: ماندن
تاریخ تولد: ۱۳۴۶
میزان تحصیلات: پنجم ابتدائی
تاریخ شهادت: ۲۵/۰۶/۱۳۶۶
محل شهادت: خوزستان
نام عملیات: پدافندی

مهرماه سال ۱۳۴۶ در محلّه قدمگاه به دنیا آمد و تا سال پنجم ابتدائی در دبستان خلیل آزاد درس خواند. پس از آن در کنار پدر مشغول به کار شد.
« او جوانی برومند و خوش اخلاق بود. آنقدر مهربان و با محبّت بود که در بین اقوام و دوستان جایی بخصوص برای خود داشت. مهر و محبت منوچهر آنقدر زیاد بود که کوچک و بزرگ را شیفته خود کرده بود و کمک به دیگران از دیگر خصوصیات اخلاقی وی بود. » (خاطرات خانواده)

خردادماه ۶۵ برای گذراندن دوره آموزش خدمت سربازی به سمنان اعزام شد و پس از سه ماه به آبادان تقسیم و در نانوایی پادگان مشغول خدمت شد. « بعد از یک سال به اصرار زیاد از مسئول خود خواست تا به جبهه اعزام شود.

image

هنگامی که عازم جبهه بود به خانواده در مورد حجاب تأکید زیادی کرد و سفارش بچه ها را نمود. منوچهر با یک دنیا امید به جبهه اعزام شد.» (مادر شهید)

« … امیدوارم نامه ای که از کوههای سر به فلک کشیده و دشتها و جنگلها به حضور شما می رسد پذیرا باشید و در گوشه ای از قلب مهربانتان جای دهید و خلاصه نامه ای که نوشته بودید در بهترین ساعت سربازی ام به دستم رسید و خیلی خوشحال شدم. من و علی خوشه چین و ابوالحسن تجربی و سیف الله رهسپاری در یک سنگر هستیم و هیچ ناراحتی ندارم … » (نامه شهید از جبهه)

تا اینکه بیست و ششم شهریورماه ۶۶ پس از یک سال حضور در جبهه آبادان مصادف با شب عاشورای حسینی هنگام نگهبانی به شهادت رسید.

« شهید منوچهر؛ امانتی در دست ما بود که تولّدش در دست حضرت حق بود و شهادتش نیز به اراده خودش.»(مادر شهید)

از شهید اکبری حقیقی هیچ نوشته ای برجای نمانده است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین