جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

تاکید جعفرپور بر لزوم بهره گیری فرهنگی از مسابقات بین المللی قرآن

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، بر لزوم بهره گیری فرهنگی از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم و بازگشت به هویت اصیل اسلامی تاکید کرد. جمشید جعفرپور در سخنانی  با…

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، بر لزوم بهره گیری فرهنگی از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم و بازگشت به هویت اصیل اسلامی تاکید کرد.

جمشید جعفرپور در سخنانی  با اشاره به برگزاری سی وچهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و دیدار شرکت کنندگان در این مسابقه با مقام معظم رهبری،گفت:در شرایط کنونی ملت های مسلمان به نهضت بازگشت به قرآن نیاز دارند، چرا که با دور شدن مسلمان ها از قرآن کشورهای غربی توانسته اند در برخی کشورهای اسلامی در ابعاد مختلف نفوذ فرهنگی،سیاسی و اقتصادی داشته باشند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در برخی ملل و دول اسلامی خودفراموشی و نسیان نسبت به ریشه های هویتی اسلامی ایجاد شده است، افزود:هجوم و نفوذ فرهنگ غربی گاهی خود را در قالب افراطی گری خود را نشان می دهد، که تشکیل این گروه های افراطی همانند داعش و تکفیری ها ناشی از دور شدن از قرآن و اسلام اصیل بوده و سبب منصرف شدن بسیاری از جوانان برای گرویدن به دین  اسلام می شود.

جعفرپور با اشاره به اینکه اشاره به اینکه تاکتیک تفرقه افکنی و ایجاد دو دستگی بین شیعه و سنی از دیرباز از سوی غرب دنبال شده است، ادامه داد: اگر تمامی مسلمانان به ریشه های مشترک و هویت اصیل خود که مهمترین این ریشه ها قرآن بوده دعوت شده و بازگردند، می توان نهضت بازگشت به قرآن را شکل داد و نقشه های دشمنان برای تفرقه را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه اساس تصمیم گیری های کشورهای اسلامی باید بر اساس قرآن و فرهنگ اسلامی باشد، یادآور شد:برگزاری مسابقات بین المللی قرآن یک فرصت برای هم اندیشی مسلمانان برای بازگشت به هویت اصیل اسلامی و نمایش چهره صلح دوستی اسلام است.

نایل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه ایران همواره میزبان خوبی برای برگزاری چنین محفل هایی بوده است، تصریح کرد:برگزاری چنین مراسم هایی در ایجاد همدلی بین مسلمانان نقش به سزایی داشته که باید از آن در بعد فرهنگی بهره گیری جدی کرد

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین