جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

صادرات گیاهان دارویی فارس ۳۰ میلیون دلار است

میلاد لارستان: مدیر کل منابع طبیعی استان فارس صادرات گیاهان دارویی این استان را ۳۰ میلیون دلار اعلام کرد. به گزارش میلاد لارستان؛ مهرزاد بوستانی در گفتگو با خبرنگار مهر…

میلاد لارستان: مدیر کل منابع طبیعی استان فارس صادرات گیاهان دارویی این استان را ۳۰ میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش میلاد لارستان؛ مهرزاد بوستانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حدود ۵۰ گونه گیاه دارویی شاخص و رایج در سطح فارس وجود دارد، گفت: آنغوزه، ریشه شیرین بیان، باریجه، وشا، موز و گل نرگس و اسطوخودوس از جمله مهم ترین گیاهان دارویی کشت شده در استان هستند.

وی با اشاره به اینکه توسعه این گونه های شاخص از جمله مواردی بوده که در منابع طبیعی دنبال شده است، بیان کرد: برای اینکه گونه خاصی توسعه یابد، هم باید خود گونه مستعد این امر باشد و هم اینکه اراضی که قرار است گونه در آن کشت شود استعداد پذیرا بودن آن را داشته باشد.

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس افزود: عرصه هاي منابع طبيعي در استان فارس نزدیک به ۷.۳ میلیون هکتار است كه ظرفیت تولید علوفه این عرصه‌ها بیش از یک ‌میلیون تن برآورد می شود و یک سوم این عرصه‌ها نیز توان تولید گیاهان دارویی و صنعتی را دارند.

وی بیان کرد: در اين استان بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت گیاه دارویی و صنعتی شامل گونه‌های شاخص آنغوزه، باریجه، وشاء، زیره سیاه، گل نرگس، شيرين بيان و … در عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که به همين رتبه برتر توليد گياهان دارويي را به خود اختصاص داده است.

بوستانی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به اينكه فارس رتبه اول توليد گياهان دارويي را دارد، اظهار داشت: به منظور حمایت از این پتاسیل قرار است به عنوان یک معیشت جدید موضوع بهره برداری از عرصه ها مورد توجه قرار گیرد و اجازه تولید و کشت به بهره برداران داده شود.

وی گفت: در سال گذشته صادرات گیاهان دارویی در استان بالغ بر ۳۰ میلیون دلار بوده از این رو باید به عنوان یک پتانسیل به موضوع توجه و از آن استفاده کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین