شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

ظريف: شکست مذاکرات پايان دنيا نيست

وزير امور خارجه در مصاحبه با نشريه «نيويورکر» تصريح کرد که مردم ايران حاضرند براي حفظ حقوق و شأن خود فداکاري کنند و شکست مذاکرات براي آن‌ها پايان دنيا نيست….

وزير امور خارجه در مصاحبه با نشريه «نيويورکر» تصريح کرد که مردم ايران حاضرند براي حفظ حقوق و شأن خود فداکاري کنند و شکست مذاکرات براي آن‌ها پايان دنيا نيست.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس؛ به نوشته رابين رايت خبرنگار نيويورکر، آقاي ظريف گفته در صورتي که مذاکرات شکست بخورد، «اين پايان دنيا نخواهد بود. ايالات متحده فرصتي بزرگ و احتمالا منحصر به فردي را از دست مي‌دهد.»

وي افزود: «اما براي ما، مردم ما به اينکه در صورت نياز براي حفظ شأن و حقوقشان فداکاري کنند، خو گرفته‌اند.»

وزير امور خارجه ادامه داد: «صحبت ملي‌گرايي يا وطن‌پرستي نيست. بلکه صحبت از داشتن پشتوانه تاريخي است. براي کشوري با پشتوانه‌ تاريخي چند هزار ساله، چند سال دوره‌اي کوتاه است.»

نيويورکر در ادامه گزارش خود با اشاره به اينکه توافق هسته‌اي نهايي با ايران سندي ۲۰ صفحه‌اي با ۵ الحاقيه مجموعا ۲۰ صفحه‌اي است، به دشواري مذاکرات اشاره کرده و به نقل از يک مقام ارشد دولت آمريکا نوشته است: «کلمات به طرز فوق‌العاده‌اي حائز اهميت هستند. همه‌چيز مربوط به کلمات است.»

تازه‌ترين دور از مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه موسوم به ۱+۵ از هفته گذشته در شهر وين اتريش آغاز شده و همچنان نيز در سطح معاونين در جريان است. با توجه به در پيش بودن ضرب‌الاجل ۱۰ تير، انتظار مي‌رود وزراي خارجه هفت کشور نيز به زودي به گفت‌وگوها بپيوندند.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین