شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

توسعه جوامع بشری مرهون زحمات معلمین است

میلاد لارستان: معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت :توسعه جوامع بشری مرهون زحمات معلمین است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت :توسعه جوامع بشری مرهون زحمات معلمین است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جمع معلمین شهرستان در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته معلم در سخنانی اظهار داشت: ما هر چه داریم از جامعة انسانی ناشی از خدمات، فعالیت ها، اقدامات و تأثیرگذاری قشر عظیم معلمین است.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم سیر تحول جامعة بشری را بررسی کنیم در همه دوره ها می بینیم که تمامی پیشرفت، توسعه و هر آنچه که در جامعة بشری از آن استفاده می شود به جهت خدمات و دلسوزی های معلمین بوده است و اگر جامعة ما از سطح خدمات رفاهی بالایی برخوردار است و اگر امروز پزشکان ، مهندسان و دانشمندان بزرگی داریم که در راستای محرومیت زدایی از چهرة کشور فعالیت می کنند واگر در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و در تمامی ابعاد جامعه می بینیم که خدماتی به جامعة بشری ارائه می شود، یقیناً چه بصورت مستقیم و چه بصورت غیر مستقیم معلمین در انجام این مهم نقشی فعال داشته اند.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه معلمین بایستی قدر و جایگاه و منزلت و اهمیت کار خود را بدانند؛ خاطر نشان کرد:  معلم صرفاً نقش آفرینی آن در راستای درسی تخصصی اش نیست، بلکه بایستی رفتار،اخلاق و برخورد و نوع مدیریتش اگو و نمونه باشد و نوع پاسخگویی معلمین با دانش آموزان بصورت عملیاتی و عملکردی صورت پذیرد تا آینده جامعه را بسازد. این مضاف بر آن نقش تخصصی و آموزشی است که در وجود معلمان است.

معاون استاندار فارس افزود: بعد از پیروزی انقلاب نقش آفرینی معلمین در ابعاد مختلف همچون در تثبیت انقلاب، پایداری انقلاب، ثبات سیاسی انقلاب ،درون زا نمودن اقتصاد، ارتقاء مهارت علمی این مملکت تأثیر گذار بوده است و بخصوص در عرصه سیاسی توانسته است جامعه را متعادل و در بعضی مواقع از تندروی ها جلوگیری کند و متناسب با آرمانهای حضرت امام و مقام معظم رهبری نظام مدیریتی شایسته ای را در کشور حاکم کند.

وی خطاب به همه فرهنگیان تصریح کرد: شما معلمین در عرصه انتخابات پیش رو با توجه به نقش اجتماعی که دارید و در راستای وظیفه ذاتی که فکر می کنم بیش از همه مختص معلمین است و آنهم آگاهی بخشی و روشنگری جامعه هست میتوانید نقشی واقع گرایانه برای انتخاب مردم در پیش بگیرید.اینکه انتخاب که باشد و چه باشد به نقش افتخار آفرین معلمین و ارزیابی خود مردم محول می شود. اما مهمتر از همه اینها آن نقش مشارکتی معلمین است که با مشارکت بالای مردم از طریق آگاهی بخشی، هم اقتدار بین المللی رقم خواهد خورد و هم توانمندی نظام اسلامی شکوفاتر خواهد شد و هم اینکه پاسخی شکننده به استکبار جهانی است که در راستای ناکارآمدی منشور حکومتی فعالیت می کنند.

حسنی اظهار داشت: بیش از آنکه انتخاب چه کسی باشد و حتی بیش از آنکه چه دولتی سر کار آید دلسوزی و فعالیت ما مجریان انتخابات در راستای این است که به جهانیان نشان دهیم نظام جمهوری اسلامی برخاسته از رأی مردم است و این نظام که الگویی از منشور حکومتی اسلامی است نظامی کارآمد و تأثیرگذار می باشد و ۳۵ انتخابات گذشته بیانگر این موضوع است.

وی افزود: برای اقتدار اسلامی ، برای به رخ جهانیان کشیدن توانمند غنی ایرانی و اسلامی و هم برای اینکه فرهنگ انتخاباتی را در کشور جلوه گر نماییم، بایستی همه برای حضور حداکثری مردم همت کنیم تا نسل های آینده با اعتقادی راسخ به نظام دموکراسی و انتخاباتی مردم سالاری دینی این موضوع را ارج نهند و این ارمغان  انقلاب اسلامی را گرامی بدارند. پس خواهشمندیم مشارکت خود را در عرصة انتخابات گسترده کنید و نه تنها خودتان بلکه تا آنجائیکه می توانید تأثیرگذار باشید و مردم را تشویق و ترغیب کنید که در انتخابات شرکت کنند.

فرماندار ویژه لارستان بیان کرد:هفته معلم بهانه ای است تا ما به اقدامات نظام جمهوری اسلامی اشاره کنیم چرا که اگر بخواهیم به بهانة انتخابات از خدمات نظام سخنی به میان نیاوریم به نظرم خیانت به نظام است. اقدامات ارکان نظام باید برای مردم در تمامی دوره ها  گفته شود نباید ایام تبلیغات انتخابات و اینکه ممکن است بصورت غیر مستقیم تبلیغ در راستای کسی باشد،اقدامات نظام گفته نشود.

حسنی با بیان اینکه وقتی از اقدامات دولت گفته می شود این اقدامات منحصر به یک فرد نیست؛گفت: دولت، معلمین و کارمندان چند میلیونی هستند که برای خدمت به مردم کار می کنند که یقیناً اقداماتی که در کشور انجام می شود و خدمتی که به معلمین،کارگران و آحاد  مردم انجام شده است،باید بازگو شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه داد: کارها و اقداماتی را که دولت به این شهرستان انجام داده است و شهرستان ما بعنوان کارگاه سازندگی در عرصه سلامت و درمان مردم انجام داده است، نبایستی نادیده بگیریم و یقیناً این موضوع برمی گردد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و نمی شود اقداماتی را که در راستای بهبود کیفیت و ارتقاء سطح رفاه معلمین در شهرستان و کشور انجام گرفته است ، پوشیده شود.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد:یقین بدانید اگر از عملکرد می خواهم صحبت کنم هدف دور اندیشی در راستای کارامد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی است و کارآمد شدن نظام به مراتب ارزش و اهمیت آن فراتر از این است که احساس کنیم شاید یک درصد کار تبلیغی انجام بگیرد.

حسنی گفت:شما معلمین و فرهنگیان در راستای بحث مشارکت در انتخابات تا می توانید فعال باشید و یقین بدانید که همکاران شما در فرمانداری با تعامل هیأت های اجرایی، نظارت و بازرسی که همه برخاسته از بطن مردم هست تا آنجا که توان دارند در راستای امانت داری رأی مردم و در راستای برگزاری انتخاباتی قانونمند، قاعده مند و سالم و با مشارکت حداکثری مردم تلاش خواهندکرد و یقین بدانید که ما در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بنایمان بر این است که رأی مردم حق الناس است و در این جهت از نظر شرعی حتی اگر مسئول هم نباشیم خودمان را مقید می دانیم که این فرمان اجرا شود.

پیش از این نیز محمد فیاض پور معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پروزش لارستان نیز به ارائه عملکرد این مدیریت پرداخت.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۴:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین