شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

در آثار هنری از تمسخر زبان، فرهنگ و آداب و رسوم فرهنگ بومی بپرهیزید

میلاد لارستان: فرماندار ویژه لارستان، گفت: در آثار خود از تمسخر زبان و فرهنگ و آداب و رسوم بومی خود بپرهیزید و هرگز نوع زندگی منطبق با فرهنگ بومی شهرستان را نوع زندگی عقب مانده جلوه ندهید.

فرماندار ویژه لارستان، گفت: در آثار خود از تمسخر زبان و فرهنگ و آداب و رسوم بومی خود بپرهیزید و هرگز نوع زندگی منطبق با فرهنگ بومی شهرستان را نوع زندگی عقب مانده جلوه ندهید.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان؛ فرماندار ویژه لارستان به بهانه بزرگداشت روز جهانی تئاتر میزبان نشست صمیمانه هنرمندان و پیشکسوتان هنرهای نمایشی و تنی چند از مسئولین انجمن های هنری با فرماندار این شهرستان بود.

در ابتدای این نشست سید علی اصغر رفعت حقیقی گزارشی مبسوط از برگزاری دوره های آموزشی ،جشنواره ها و همچنین ساخت فضاهای ساختمانی (در دست احداث و آماده بهره برداری) را ارائه نمود و در این زمینه ابراز داشت : پس از تکمیل مجموعه فرهنگی هنری تالار وحدت از سال ۱۳۸۰ تاکنون ،هیچ امکانات زیرساختی و فیزیکی به این اداره تعلق نگرفته بود که با پیگیری های به عمل آمده و مشارکت خیرین محترم مجموعه اداری ،فرهنگی و هنری در زمین جنب تالار وحدت احداث گردید و همچنین با همکاری شهرداری محترم بدنبال ایجاد دو مجموعه پلاتو نگارخانه در شهرجدید و شهر قدیم لار هستیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان افزود:با در نظر گرفتن نسبت جمعیتی بین شهرستان های استان فارس، فعالیت های فرهنگی و هنری شهرستان لارستان با فاصله بسیار زیاد نسبت به شهرستان های دیگر در رتبه اول قرار دارد که این مهم مورد توجه معاونین وزرات فرهنگ و ارشاد نیز قرار گرفته است.

وی گفت : تعدد کلاس ها و دوره های آموزشی از یک طرف و کمبود فضاهای مناسب این اداره از طرفی دیگر برای هنرمندان تبدیل به معضل گردیده است که البته بخشی از این معضل با همکاری ادارات دیگر از قبیل آموزش و پروش،شورای شهر،ورزش و جوانان و مخابرات مرتفع گردیده که همین جا از همکاری آنان صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم.

پس از آن جمشید طاهریان از فعالان عرصه تئاتر شهرستان بیان داشت : تئاتر لار ، سابقه ای پنجاه ساله دارد و نیم قرن حضور مستمر ، نشان از فرهیختگی و بزرگی مردم لار دارد.وی ادامه داد:اولین درخواست قاطبه هنرمندان از مسئولان ارشد اجرایی شهرستان ؛حضور داشتن و اعلام حمایت معنوی آنان می باشد.

مسئول گروه هنری سکوت در ادامه خبر از برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر با حضور گروه های نمایشی از سه استان فارس،بوشهر و هرمزگان تحت عنوان جشنواره “بیست شب با تئاتر” را داد.

سپس مسئولان انجمن های هنری به نوبت راهکار ها و پیشنهادات خود را در میان گذاشتند و فرماندار ویژه لارستان به این درخواست ها ترتیب اثر داد.

در پایان این نشست جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان با جمع بندی مطالب بیان شده ، ایراد داشت :در طی مدت حضور خود در لارستان بیش از هر شهرستان دیگر شاهد رویش استعداد ها و برگزاری برنامه های هنری بوده ام ، بطوریکه شما هنرمندان اینجانب را پا به پای خود به سالن و مراکز فرهنگی کشانده اید.

معاون استاندار فارس ادامه داد :هرچه در این عرصه کار کنیم، بازخورد مثبت آن به جامعه منعکس می گردد و ما می توانیم بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را در قالب هنر از جامعه بزداییم.

وی در پایان سخنانش خطاب به اهالی نمایش ابراز داشت : در آثار خود از تمسخر زبان و فرهنگ و آداب و رسوم بومی خود بپرهیزید و هرگز نوع زندگی منطبق با فرهنگ بومی شهرستان را نوع زندگی عقب مانده جلوه ندهید.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۴:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین