شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

بازنشر؛ 19 اردیبهشت ماه 1387 برجسته ترین روز در تاریخ لارستان

میلاد لارستان: ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ مصادف از با سالروز سفر پرخیر و برکت مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای به منطقه لارستان که به طور قطع این روز در تاریخ این شهرستان به عنوان برجسته ترین روز نامگذاری کرد.

میلاد لارستان: ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ مصادف است با سالروز سفر پرخیر و برکت مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای به منطقه لارستان که به طور قطع می توان این روز در تاریخ این شهرستان را به عنوان برجسته ترین روز نامگذاری کرد.

در این روز به یادماندنی و شاید تکرارنشدنی، مردم خطه لارستان بزرگ از زن و مرد، پیر و جوان، شیعه و سنی پس از ۹ روز لحظه شماری از آغاز سفر امام خامنه ای به استان پهناور فارس، بالاخره به آرزوی خود رسیده و چهره نورانی یار را از نزدیک نظاره کردند.

شور و شعف مردم در دیدار عمومی مردم منطقه لارستان با مقام معظم رهبری بگونه ای بود که ایشان در همان ابتدای کلام شان فرمودند:

خدای متعال را شکرگزارم که این توفیق به من داده شد که بتوانم با مردم صمیمی و عزیز منطقه‌ی لارستان، در این شهر کهن و قدیمی، در جمع متراکم شما برادران و خواهران عزیز دیدار کنم. من در گذشته در سفرهای به استان فارس همواره مایل بودم با مردم عزیز منطقه‌ی لارستان و شهر لار ملاقات کنم؛ متأسفانه در گذشته این فراهم نشد. امروز در جمع پرشورِ صمیمىِ سرشار از مهر و محبت شما مردم احساس میکنم قلب هر مسلمان و مؤمنی که اینگونه با معارف اسلامی آشنا باشد، یقیناً زندگی او، محیط او، شهر او و جامعه‌ی او را با همین فضای صمیمیت و صفائی که در شما مشاهده میشود، همراه می کند.

 

 

امام خامنه ای درباره آگاهی و تصمیم گیری درخصوص مسائل استان فارس و منطقه لارستان، افزودند: «در این سفر، درباره‌مسائل گوناگون مردم این استان -فارس- از جمله مسائل شهر لار و منطقه‌ی لارستان مذاکرات مفیدی را انجام دادند و تصمیمهای خوبی را گرفتند. امیدواریم توفیق الهی شامل حال مسئولین کشور شود، بتوانند به شما مردمی که حقاً و انصافاً در خور اظهار ارادت هستید، ابراز ارادت کنند؛ به شما مردمی که شایسته‌ی خدمت کردن هستید. »

ایشان در بخشی بیاناتشان به نکات ارزنده ای در باب نقش برجسته آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) اشاره کردند و در توصیف آن بزرگمرد، گفتند:

« نام لار در تاریخ اخیر ایران از نام مرحوم آیةاللَّه العظمی سید عبدالحسین لاری قابل جداکردن نیست. هر جا یادی از لار و نگاهی به تاریخ صد ساله، صد و بیست ساله‌ی اخیر کشور بشود، نام این مرد بزرگ در این تاریخچه، برجسته و درخشنده است.»

رهبر معظم انقلاب در ادامه با اشاره به نقش موثر مردم منطقه لارستان در مبارزه با استعمار به رهبری عالمان دینی، تصریح کردند:

«از این گذشته‌ی لار یک بهره‌مندی عبرت‌آموز برای وضع امروز خودمان و آینده‌ی ملت عزیز و نیرومند خودمان باید بکنیم و آن این است که این الگو نشان داد که اگر یک ملتی با یک رهبری درست، رهبریای که دل به دنیا و مطامع دنیا نسپرده باشد، وارد دشوارترین میدانها شود، خواهد توانست بر بزرگترین و لجوج و عنودترین دشمنها پیروز شود. »

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیاناتشان با تأکید بر موضوع اتحاد در جامعه، خاطر نشان کردند: «برادری بین مردم شیعه و مردم سنی در این منطقه یک برادری نمونه و تحسین‌برانگیز است. همه برای اسلام باید تلاش کنیم؛ شیعه و سنی باید برای اعلای کلمه‌ی توحید، اعلای ارزشهای اصیل اسلامی، برای اجرای قوانین محمدی (صلّی اللَّه علیه و آله) همه‌ی تلاشمان را انجام بدهیم؛ نگذاریم اختلاف‌نظرها، اختلاف اجتهادها، اختلاف سلیقه‌ها، حتّی گاهی اوقات کینه‌های شخصی، غرض‌ورزیهای شخصی، بر زندگی ما، بر مشی ما غلبه کند و دشمن را شاد کند.»

 

ایشان با ابراز خرسندی و همچنین آگاهی از انجام امور خیرخواهانه توسط مردم منطقه لارستان، توصیه کردند:

«این همت مردم است که میتواند کشور را بینیاز کند. سرمایه‌گذاریهائی که مردم انجام میدهند در بخشهای مختلف، بسیار ارزشمند است؛ بخصوص در بخشهای تولیدی. من برای آن مردمی که به کارهای خدمت‌رسانی به مردم علاقه‌مندند، این را بهترین عمل، بهترین حسنه و صدقه میدانم که در کارهای تولیدی سرمایه‌گذاری کنند؛ هم اشتغال ایجاد شود، هم به پیشرفت کشور کمک کند، هم فقر و محرومیت را از بخشهای مهمی از کشور برطرف کند.»

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش های پایانی بیاناتشان توصیه هایی برای جوانان داشتند و آن این بود که؛

«جوانان عزیز! کشور مال شماست؛ کشور مال شماست؛ آینده متعلق به شماست. شمائید که بایستی از محصول این انقلاب به طور کامل، ان‌شاءاللَّه در عمری طولانی و سعادتمند بهره‌مند شوید. هرچه میتوانید، تلاش کنید؛ هرچه میتوانید، کار کنید؛ علم بیاموزید؛ حرکت و تلاش دائم را از دست ندهید. و اخلاق و معنویت، توجه به خدای متعال، ذکر، نماز، انس با قرآن را مغتنم بشمارید. اینها شما را کمک خواهد کرد که بتوانید ان‌شاءاللَّه آن جایگاهی را که شایسته‌ی ملت ایران است، به ملت ایران بدهید.»

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۵:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین