شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

زندگی «سید عبدالحسین لاری» در قاب تصویر روایت می‌شود

میلاد لارستان: مستند زندگی « آیت‌الله سید عبدالحسین لاری» با نام « مسیر افتخار» با هدف الگوسازی از این عالم مجاهد برای نسل امروز در استان فارس ساخته می‌شود.

 مستند زندگی « آیت‌الله سید عبدالحسین لاری» با نام « مسیر افتخار» با هدف الگوسازی از این عالم مجاهد برای نسل امروز در استان فارس ساخته می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان؛ حجت‌الاسلام احسان تندگام نویسنده مستند « مسیر افتخار» در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ درصد از کار ساخته شده است اظهار داشت: این مستند به  زندگی سیاسی سیدعبدالحسین لاری در حدود سال‌های ۱۳۰۹ تا ۱۳۳۰ قمری یعنی از زمان سفر ایشان از نجف به لار و تشکیل حکومت اسلامی می‌پردازد که البته تلاش شده که بخشهایی از جنبه‌های عرفانی و علمی ایشان نیز بیان شود.

وی با بیان اینکه سید عبدالحسین لاری پایه‌گذار نخستین حکومت اسلامی در جنوب ایران است، گفت: ایشان از علمای مجاهد لارستان است که به دلایل مختلف می‌تواند الگویی برای نسل جوان و جامعه امروز باشد و به همین دلیل مستند زندگی این عالم بزرگ ساخته می‌شود.

تندگام با اشاره به مستند و مراحل انجام کار آن افزود: تصویربرداری از شهرستان جهرم آغاز شده و مصاحبه با مولفانی که درباره این شخصیت دارای اثر هستند، انجام شده است همچنین منزل این عالم ربانی در لار نیز تصویربرداری شده است.

نویسنده مستند مسیر افتخار با بیان اینکه بناهای باقی مانده از آن دوران در ساخت مستند اهمیت زیادی دارد، بیان کرد: در شهرستان جهرم برخی از بناها یا منزل سید عبدالحسین لاری تخریب یا به صورت غیرفنی مرمت شده که این امر سبب شد نتوان برای تصویربرداری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مصاحبه درباره آخرین جنگ ایشان در کورده لارستان انجام شده است، گفت: این جنگ که با خاندان قوام انجام شده آخرین بارقه‌های حکومت اسلامی سیدعبدالحسین است اما پس از آن حیات سیاسی و انقلابی این عالم مجاهد همچنان ادامه دارد که یک نمونه آن استفتاء رئیسعلی دلاوری برای جنگ با انگلیسی‌ها است.

تندگام با بیان اینکه بخشی از مستند در شهرستان داراب برای تصویربرداری از زندگی شیخ زکریا انصاری شاگرد سیدعبدالحسین لاری می‌گذرد، افزود: شیخ انصاری محدوده داراب تا سیرجان را به حکومت اسلامی سید عبدالحسین لاری وصل می‌کند و در مبارزه با بهائیت در شهرستان نی‌ریز نیز نقش مهمی داشته است.

نویسنده مستند مسیر افتخار با بیان اینکه تلاش می‌شود  این مستند تا ۴ شوال که سالگرد قمری سیدعبدالحسین لاری است، ساخته شود،  اظهار داشت: بخشی از مستند در قم و تهران می‌گذرد و به مصاحبه با افرادی می‌پردازد که به نوعی با سیدعبدالحسین لاری ارتباط داشتند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۴:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین