جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

عزم جدی جهت شناسایی بافت تاریخی لار

میلاد لارستان: دومین جلسه مشورتی و راهبردی طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی لار با حضور جمعی از مدیران شهری در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.

دومین جلسه مشورتی و راهبردی طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی لار با حضور جمعی از مدیران شهری در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان سلمان مهرابی اظهار داشت: در راستای تهیه طرح متناسب با بافت تاریخی، دومین جلسه مشورتی و راهبردی طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی لار به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی لارستان و با حضور شهردار و رئیس شورای شهرلار ، رئیس اداره میراث فرهنگی لار و مشاور طرح بافت ویژه بافت تاریخی لار  و سایر کارشناسان ذیربط با هدف اخذ دیدگاه های مدیران و کارشناسان شهری در خصوص ویژگیهای عمومی، مبانی هویتی و چشم انداز بافت تاریخی لار برگزار شد.

وی افزود: در شهر لار با بافت تاریخی مواجه هستیم که به لحاظ ارزش تاریخی خاص و منحصر بفرد، نمی توان با ضوابط موجود در طرح جامع با آن برخورد کرد و نیازمند ضوابط ویژه است.

مهرابی با بیان اینکه از جمله اهداف این جلسات تلاش در جهت رسیدن به یک زبان و نگاه مشترک است، افزود: می بایست در زمینه تبادل اطلاعاتی که در اختیار سازمانهاست با مشاور طرح همکاری شود و امیدواریم که با تشکیل اینگونه جلسات و تداوم آن بتوانیم با دقت عمل بیشتر شرایط را برای شناسایی لایه های تمدنی بافت و نقاط قوت و ضعف آن فراهم سازیم و طرحی متناسب با روح حاکم در بافت تهیه کنیم و لار تاریخی را به نسل های آینده انتقال دهیم.

وی هدف نهایی تهیه طرح بافت ویژه را ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و حفاظت و بهسازی از شاکله ارزشمند این بافت عنوان داشت و اظهار کرد : این طرح باید با ایجاد انگیزه در شهروندان و ساکنین موجب توسعه هرچه بهتر بافت تاریخی لار شود.

شایان ذکر است طرح ویژه بافت تاریخی توسط مهندسین مشاور معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز و با اعتبارات دولتی در دست اقدام است و هم اکنون جهت تسهیل در انجام فعالیت مشاورین بافت در مجموعه ی اداره کل راه وشهرسازی لارستان مستقر گردیده اند .

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۴:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین