شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6
توسعه عمرانی گلزار شهدای مرکزی لار

«تانک نجف» به موزه دفاع مقدس منتقل می شود

میلاد لارستان: یک رزمنده لارستانی از اعضای شورای اسلامی شهر لار در دور چهارم به جهت مصوبه تغییر نام پارک کوثر به پارک موزه دفاع مقدس تشکر کرد و گفت: قرار شد تانکی که یادگار شهیدنجفعلی مفید بود را به این مکان جابجا کنند تا زیباتر جلوه کند.

یک رزمنده لارستانی از اعضای شورای اسلامی شهر لار در دور چهارم به جهت مصوبه تغییر نام پارک کوثر به پارک موزه دفاع مقدس تشکر کرد و گفت: قرار شد تانکی که یادگار شهیدنجفعلی مفید بود را به این مکان جابجا کنند تا زیباتر جلوه کند.

کاظم زینلی در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان در تشریح پروژه های عمرانی گلزار شهدای مرکزی شهر لار با بیان اینکه با شروع جنگ تحمیلی و ورود شهدا به شهر لار در آن زمان حضرت آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره) امام جمعه فقید لارستان زمینی که هم اکنون گلزارشهدای در آن مستقر شده است را برای دفن شهدا در اختیار بنیاد شهید قرار دادند، افزود: پیش از آن تعدادی از شهدای لارستان در مکان های دیگر دارالرحمه قدیم دفن شده بودند که اولین آنها شهید صادق امانت بود.

وی افزود: نخستین شهیدی که در گلزار شهدای لار نیز دفن گردید شهید محبی بود.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی کار ساخت و تزیین گلزار شهدای لار توسط بنیاد شهید صورت گرفت تا  مکان مناسبی که زیبنده شهدا بود برای زیارت مردم ایجاد شود، ادامه داد: در سال۱۳۸۸ تفاهم نامه ای بین وزارت کشور و بنیادشهید منعقد گردید مبنی بر اینکه در هر شهرستان در کنار گلزارشهدا، مکانی نیز بعنوان قطعه رزمندگان تخصیص یابد که متأسفانه این کار در لار پیگیری نشد و بر روی زمین ماند تا اینکه در سال ۹۲ که اوایل دوران فرمانداری آقای نجیب زاده که خدمت ایشان رسیدیم و درخواست اجرای این تفاهم نامه را در لار کردیم.

وی تصریح کرد: فرماندار وقت لارستان نیز که خود از رزمندگان جنگ هستند دستور تشکیل هیئت امنای ایثارگران و رزمندگان را دادند که علاوه بر حضور نمایندگان ادارات مرتبط، سه تن از رزمندگان دفاع مقدس آقایان زینلی، اخلاقی و زارع نیز در آن حضور داشته باشند که البته باید اشاره کرد دستخط و اجازه آقای ایت اللهی مبنی بر واگذاری زمین حیاط گلزارشهدا برای رزمندگان را از قبل در اختیار داشته ایم.

زینلی با اشاره به اینکه پس از گذشت ۴ سال از تشکیل این هیئت امنا قریب به ۵۰۰ میلیون تومان جهت فضاسازی اطراف گلزار شهدا هزینه شده است که اکثر این پولها توسط خود رزمندگان و برخی خیرین تامین شده است، یادآور شد: شهرداری لار، اداره برق، اداره گاز و… نیز برای این مهم همکاری هایی داشته اند اما ما نیازمند همکاری بیشتر مسئولین و خیرین هستیم زیرا گلزارشهدای هر شهر یکی از مکانهایی است که مقام های کشوری با ورود به شهرستان در آنجا حضور پیدا می کنند که به همین دلیل باید مکانی زیبنده لارستان ساخته شود.

  

وی نخستین کار پس از تشکیل هیئت امناء را بازسازی ورودی گلزارشهدا دانست و افزود: در حال حاضر پروژه های مختلفی در حال انجام است که می توان به ساخت وضوخانه و سقاخانه موقوفه غلامعباس اسلام پناه با هزینه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان، فضاسازی و موزاییک سازی فضای حیاط گلزار که هزینه آن را خود رزمندگان تامین نموده اند، تعبیه مکانی برای دفن رزمندگان دفاع مقدس که در فاز اول۸۷ قبر آماده سازی شده است و در فاز دوم نیز ۳۷۰ قبر را در حال ساخت است.

این فعال اجتماعی از دیگر کارهای صورت گرفته را ساخت سرویس بهداشتی جدید توسط غلامعباس امینیان با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان، ساخت سرایداری به همت خانواده شهید علیشیری، ساخت لوح یادبود عکس شهدایی که در خارج از گلزار شهدای شهرستان مدفون هستند و آجرنمای دیوار اطراف گلزار اشاره کرد.

زینلی با برشمردن فازهای مختلف پیش بینی شده برای ساخت موزه دفاع مقدس در مکان پارک کوثر جنب گلزار شهدا، گفت:. زمین این موزه ۸۵۰ مترمربع از طرف شهرداری لار در اختیار هیئت امنا قرار گرفت که در سه فاز احداث می شود.

وی تصریح کرد: در فاز نخست سالن روایتگری (شهید رحمت الله نجیب زاده) با زیر بنای ۳۲۰ مترمربع، در فاز دوم موزه دفاع مقدس با حدود۳۵۰ متر مربع و فاز سوم نیز شامل کتابخانه دفاع مقدس می شود که دارای ۱۳۵ مترمربع زیربناست و با کمک خانواده شهیدنوربخش احداث می شود.

این رزمنده لارستانی یادآور شد: موزه دفاع مقدس فقط در مرکز استان وجود دارد و ما اولین شهرستانی هستیم که در حال ساخت این مهم هستیم.

زینلی با بیان اینکه هنوز منبع خاص مالی برای ساخت خود موزه پیدا مشخص نشده است، ابراز امیدواری کرد با کمک خیرین یا خود رزمندگان کار ساخت موزه اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه زمین و نقشه کار کاملا آماده ساخت است، تصریح کرد: ساخت سالن روایتگری به کمک خانواده شهیدنجیب زاده آغاز شده اما برای ساخت خود موزه هنوز کسی پیشقدم نشده است و با تفاهم نامه ای که با برخی ادارات منعقد شده، هر کدام از ادارات به نوبه خود برای ساخت این مهم اقداماتی انجام می دهند.

این فعال فرهنگی، گفت: قطعه والدین شهدا با کمک شهرداری و بنیادشهید با ۸۰  قبر برای دفن خانواده شهدا احداث شده است.

وی از مهندسان پروژه ها آقایان فهیم،بینا، پرهیز و فرخاری که بدون هیچ هزینه و چشم داشتی همکاری داشته اند، تشکر کرد.

زینلی از اعضای شورای اسلامی شهر لار در دور چهارم به جهت مصوبه تغییر نام پارک کوثر به پارک موزه دفاع مقدس تشکر کرد و گفت: قرار شد تانکی که یادگار شهیدنجفعلی مفید بود را به این مکان جابجا کنند تا زیباتر جلوه کند.

وی از اعضای جدید شورای شهر لار خواست تا با الحاق پارک کوثر به موزه دفاع مقدس با توجه به استقبال مردم بخصوص مسافران نوروزی از این پارک بتوان شهدای لارستان را با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته بهتر معرفی کرد.

این رزمنده لارستانی به شورای شهر و شهرداری لار پیشنهاد کرد تا با توجه به دفن ۱۶ شهید در محوطه دارالرحمه قدیم، کل دارالرحمه را به گلزار شهدا واگذار نمایند تا بتوان از این محیط معنوی بهتر بهره برداری نمود.

زینلی از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس در لارستانی تقاضا کرد با حضور در بنیاد شهید تشکیل پرونده دهند تا بتوان بر اساس آن برنامه ریزی هایی در جهت رفاه حال آنها انجام داد.

وی در پایان از خانواده معظم شهدا و رزمندگان خواست تا وسایلی که مربوط به شهداست و یادگاریهایی که از جنگ در اختیار دارند برای قرار دادن در موزه شهدا در اختیار هیئت امنای گلزار شهدا  قرار دهند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین