شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 57 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3
میلاد لارستان گزارش می دهد

برگزاری طرح ملی «رحله» با حضور 50 قرآن آموز استان فارس در لارستان

طرح ملی «رحله» با حضور ۵۰ قرآن آموز از شهرهای مختلف استان فارس به میزبانی شهر لار در حال برگزاری است. به گزارش میلاد لارستان؛ طرح قرآنی رحله ویژه ماه…

طرح ملی «رحله» با حضور ۵۰ قرآن آموز از شهرهای مختلف استان فارس به میزبانی شهر لار در حال برگزاری است.

به گزارش میلاد لارستان؛ طرح قرآنی رحله ویژه ماه های تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دانش آموز، دانشجو و طلاب برگزار می شود که در این طرح علاوه بر حفظ قرآن کریم به عنوان محور و پایه دوره، تدبر در قرآن کریم، درک آیات، ترجمه، تفسیر و مفاهیم نیز مدنظر قرار می گیرد.

در این خصوص، مسئوول اجرایی مؤسسه قرانی بیت الاحزان لارستان در گفت و گو با میلاد لارستان اظهار داشت: طرح ملی «رحله» از سال گذشته و برای نخستین بار کار خود را در لارستان آغاز کرد.

ابوالفضل ایمانی هدف از اجرای این طرح را پرورش حافظان قرآنی برشمرد و افزود: خوشبختانه در سال جاری و همزمان پس از تعطیلی مدارس از ۱۸ تیرماه برای دومین بار طرح ملی رحله در شهر لار شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره، بیش از ۵۰ نفر ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: این طرح با حضور شرکت کنندگانی از شهرهای لار، خنج، علامرودشت، شیراز، لامرد، پارسیان، داراب، فیروزآباد و روستاهای دهکویه و بریز در سنین ۱۳ تا ۲۳ سالگی حضور دارند.

مسئوول اجرایی مؤسسه قرانی بیت الاحزان لارستان با بیان اینکه طرح سراسری رحله تا ۱۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: در این دوره، قرآن آموزان بطور شبانه روزی ۴ جزء از قرآن کریم را حفظ خواهند کرد.

یکی از قرآن آموزان نیز در این باره در گفت و گو با میلاد لارستان با ابراز خرسندی از حضور در طرح ملی قرآنی رحله، گفت: اُنس با قرآن، سبب آرامش و باعث نزدیکی به خدا می شود.

این نوجوان هدف از حضور خود در این دوره را حفظ قرآن و کسب مفاهیم قرآنی دانست و به جوانان و نوجوانان توصیه کرد تا با بهره گیری از معنویت و علوم قرآنی راه کمال را طی کنند.

 

همچنین حجت الاسلام احسان رحیمی از مربیان طرح رحله در لارستان در گفت و گو با میلاد لارستان اظهار داشت: این طرح در راستای جامه عمل پوشاندن به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن و توسعه و ترویج فرهنگ قرانی و آشنایی جوانان و نوجوانان با قرآن، دوره های تخصصی کوتاه مدت حفظ قرآن را در مقطع چهار جزء و با عنوان طرح «رحله» در تابستان اجرا می شود.

وی حفظ قرآن را باعث  معنویت افزایی دانست و گفت: حضور نوجوانان در محافل قرآنی باعث برکات فردی و اجتماعی می شود.

وی به خانواده ها توصیه کرد تا با ترغیب فرزندان خود برای شرکت در کارگاه های قرآن آموزی، آنان را در کسب سایر موفقیت ها یاری کنند.

به گزارش میلاد لارستان؛ مراسم افتتاحیه طرح ملی رحله با حضور شرکت کنندگان در این طرح، علما و اقشار مختلف مردم در حرم مطهر امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان در روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه برگزار شد.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین