جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

گفت و گو با جوان بیرمی، از خادمان حرم حضرت معصومه(س)

میلاد لارستان: به مناسبت میلاد سراسر خیر و برکت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها پایگاه خبری بیرم نیوز با تنهاخادم افتخاری بیرمی در حرم مطهر حضرت…

میلاد لارستان: به مناسبت میلاد سراسر خیر و برکت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها پایگاه خبری بیرم نیوز با تنهاخادم افتخاری بیرمی در حرم مطهر حضرت معصوم (س) ترتیب داده است که در زیر می خوانیم:

۱- لطفا خودتان را معرفي بفرمائيد؟

بسم الله الرحمن الرحیم بنده محمد غلامی فرزند غلامحسین ساکن بیرم دارای تحصیلات خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم هستم.

۲- چند سالتان است؟

۳۶سال

۳- چند سال است که توفيق خادمي حرم حضرت معصوم  را داريد؟

هفت سال توفیق خدمتگذاری هست.

۴- چه طور شد که خواستيد خادم حرم شويد؟

خیلی علاقه به خدمتگذاری در آستان اهلبیت علیهم السلام داشتم.ثبت نام کردم و بعد از حدود۵سال چشم انتظاری و مراحل قانونی این توفیق نصیب شد که در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها بعنوان خادم مدال نوکری و افتخار داشته باشم.

۵- چه طور شد که به خادمي پذيرفته شديد؟

باتوفیقاتی که از جانب حضرت بود و سپس شرکت در کلاسهای آموزشی و قبولی در امتحانات کتبی و مصاحبه و گذراندن مراحل امنیتی این توفیق برای بنده حاصل شد.

۶- از اين که توفيق خادمي حرم حضرت معصومه (س)را داريد چه احساسي داريد؟

از اینکه خدای متعال و عنایت خاصه حضرت معصومه شامل بنده شد که بتوانم خدمتگذاری آستانش را داشته باشم بسیار خرسندم وخادمی در این آستان مقدس راخادمی بهشت میدانم و امروز هم تمام زندگیم را مدیون حضرت معصومه سلام الله علیها میدانم.

۷- در حرم چه فعاليت هاي داريد؟

در سالهای اولیه ورودمان به حرم مطهر بنده در بخش ارشاد این نهاد مقدس مشغول به فعالیت بودم ولی حدود۳سال هست که بخش ارشاد و انتظامات باهم ادغام شده و امروز در بخش انتظامات و ارشاد صحن امام رضا در قسمتهای دربان و گشت در صحن و راهنمای زائرین مشغول به خدمت هستم.

۸- زيباترين خاطره از دوران خادمي خود را بفرمائيد؟

خاطره ها زیاد هست شاید بتوان آنها را در قالب یک کتاب در آورد .ان شاء الله در فرصت های آتی

۹- کراماتي را که از حضرت معصوم ديده ايد را بيان کنيد؟

کرامات هم زیاده یکی از آنهایی که برای اولین بار با آن مواجه شدم این بود.درسال۸۹فرزندم مریض بود از منزل در آن هوای سرد و برفی زمستان قم حدود۲۰کیلومترراه در نیمه های شب باموتور سیکلت به بیمارستان کودکان رفتم باهر دارویی این بچه خوب نمیشد در راه برگشت به حرم مطهر آمدیم به درب ورودی حرم که رسیدیم این بچه مریضی از وجودش خارج و دیگه گریه نمیکرد.

۱۰-چند وقت پیش خبری مبنی بر بمب گزاری در حرم حضرت معصومه به دست مردم رسید، آیا این واقعیت دارد یا خیر؟

خبرهای مبنی بر بمب گذاری حرم حضرت معصومه در حد شایعه هست.ولی کسانی که در تهران در قضایای مجلس و حرم امام راحل دست داشتند وقتی دستگیر شدند خودشان اقرار داشتند که یکی از مکانهایی که قصد بمب گذاری داشته بودند حرم حضرت معصومه بوده است.

۱۱-از شخصیت هایی که در حرم به عنوان خادم افتخاری خدمت می کند را می توانید نام ببرید؟

حضرت آیت الله حائری شیرازی ٬سردار رویانیان٬سرلشکرصفوی٬دکتر ظریف وزیر امورخارجه ٬حضرت حجت الاسلام والمسلمین حسینی رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم و….

۱۲-اگر کسی بخواهد به صورت افتخاری خادم حرم شود، تولیت شرایط خاصی را مد نظر دارد یا خیر؟

برای خادم شدن شرایط خاصی وجود ندارد. حرم حضرت معصومه یک مقدار با حرم امام رضا علیه السلام متفاوت است. برای حرم مطهر حضرت معصومه، داشتن دیپلم بر اساس آنچه که در آیین نامه هست جهت خادمی افتخاری کفایت می کند. بعد از ارائه درخواست و انجام یک سری آزمون ها، فرد می تواند به خادمی حضرت مشرف شود.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین