شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اختصاص 5 میلیون تومان به هر یک از انجمن های فرهنگی هنری لارستان

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد  از اختصاص ۵ میلیون تومان به هر یک از انجمن های فرهنگی هنری لارستان تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش میلاد لارستان؛…

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد  از اختصاص ۵ میلیون تومان به هر یک از انجمن های فرهنگی هنری لارستان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان؛ در نشستی با حضور معاونت پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، جمعی از مسئولان، هنرمندان و فرهنگ دوستان مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می کند کارها در آن به صورت موازی صورت نگیرد بلکه کارها در طول هم انجام شود.

دکتر سیدهادی حسینی افزود: مردم لارستان با اینکه در مکانی گرم زندگی می کنند اما دارای روحیه ای فعال هستند و این گرما باعث نشده است که مردم از فعالیت باز ایستند.

حسینی در خصوص درخواست های مطرح شده از سوی مسئولین و انجمن های فعال در لارستان گفت: در مورد سینمای شهر لار در صورتی که بر اساس قوانین و قواعد عمل شود، وزارت ارشاد می تواند تجهیز آن را بر عهده بگیرید.

وی در مورد تجهیز پلاتوهای شهرداری و مجتمع منیری و علیشیری قول همکاری های لازم را داد.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به فعالیت دفتر کانون های فرهنگی هنری مساجد در لارستان، گفت: برای کانون های فعال بودجه مناسبی را تامین می کنیم که می بایست کانون ها گزارش های خود را ارائه کنند.

وی از اختصاص ۵ میلیون تومان به هر یک از انجمن های فعال در لارستان تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد:  برای اعزام ۲ گروه هنری لارستان به خارج از کشور نیز بصورت مشارکتی آماده همکاری هستیم.

حسینی در پایان از مسئولین لارستان خواست با توجه به قدمت این شهرستان در خصوص ساخت یک مستند یا فیلم در مورد لارستان و معرفی آن اقدام کنند.

به گزارش میلاد لارستان؛ در ابتدای این نشست دبیران انجمن های فرهنگی شهرستان لارستان به بیان مشکلات خود پرداختند که مهمترین دخواست های آنان حمایت از ناشرین و نویسندگان بومی، حمایت از موسیقی محلی، تامین بودجه برای انجمن های فعال فرهنگی و هنری، بازسازی و تجهیز سینمای لارستان، بیمه هنرمندان، تولید مستندی در مورد شهرستان لارستان و پخش آن از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ایجاد دانشگاه هنر و سوره در لارستان، ایجاد خانه هنرمندان و شهرک سینمایی در لار، ایجاد صدا و سیمای بومی، تجهیز اماکن فرهنگی به امکانات روز، ارتقا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و غیره بود.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین