پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

نهضت سد سازی در ایران سبب از بین رفتن تالاب‌ها و دریاچه‌ها شد

با حضور پرفسور پرویز کردوانی پدر علم کویرشناسی ایران همایش بحران آب در اوز برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، همایش بحران آب در بخش‌های…

با حضور پرفسور پرویز کردوانی پدر علم کویرشناسی ایران همایش بحران آب در اوز برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، همایش بحران آب در بخش‌های بهره برداری مناسب از آب، بحران آب و خشکسالی، بحران آب و کشاورزی، شبکه‌های آبیاری و زه کشی، حفاظت از منابع آب‌های سطحی و زیر زمینی و مدیریت حوضه‌ای و توسعه پایدار آب برگزار شد.

کردوانی با مهم شمردن بحران آب در منطقه لارستان گفت: مناطق جنوبی کشور باید به اندازه نزولات جوی که دارند آب مصرف کنند و هیچ گاه در زمینه مصرف آب خود را با مناطق شمالی مقایسه نکنند.

کردوانی منابع آب ایران در دو بخش منابع آب زیر زمینی و سطحی تقسیم می‌شود. راه افتادن نهضت سد سازی در ایران سبب از بین رفتن تالاب‌ها و دریاچه‌ها شد.

کردوانی با بیان این که در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته سطح کشت و تعداد کارخانه هایشان ثابت است افزود: در ایران سطح کشت را افزایش دادند و تا جایی که توانستند از آب‌ها بهره بر داری کردند.

وی گفت: متاسفانه در بخش توسعه صنعت گمان می‌کنیم ساخت کارخانه‌های عظیم می‌تواند کمکی به توسعه باشد، غافل از این که ما آب نداریم وجود صنعت وابسته به آب است که متاسفانه مسئولان به این مساله بی توجه هستند.

پدر کویر شناسی ایران گفت: نزولات جوی نمی‌توانند کمبود آب را جبران کنند و شما تا ابد در این خشکسالی به سر خواهید برد.

وی افزود: جمعیت در حال افزایش است و انسان تن‌ها مصرف می‌کند و می‌پندارد که کشاورزی پیشرفته و صنایع بزرگ و دانشگاه‌ها را به وجود بیاورد و این در حالی است که هیچ گونه راه حلی برای مصرف بهینه آب ندارد.

کردوانی افزود: استفاده آب به اندازه نیاز روزانه باشد و از هدر دادن آب هنگام ﺷﺴﺘﻦ ﻇﺮﻑ، ﻟﺒﺎﺱ، رفتن به ﺣﻤﺎﻡ، ﻣﺴﻮﺍﮎ زدن ﻭ. ﻭﺿﻮ، خودداری کنیم.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین