دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

همه دستگاهای اجرایی لارستان صیانت از حقوق شهروندی را جدی بگیرند

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: همه دستگاهای اجرایی لارستان صیانت از حقوق شهروندی را جدی بگیرند به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: همه دستگاهای اجرایی لارستان صیانت از حقوق شهروندی را جدی بگیرند

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛جلیل حسنی در جلسة ستاد صیانت ازحقوق شهروندی اظهار داشت: در منطقه لارستان بدلیل دامنة تغییرات زیادی که وجود دارد ،حقوق شهروندی را تا بینهایت می شود تعریف کرد و در این راستا وظیفه مسئولین را سنگین تر می سازد که حقوق شهروندی را جدی تر بگیرند و به این موضوع بیشتر اهمیت دهند.

وی ادامه داد: وقتی به روستاها نگاه می کنیم، اولین حقوق شهروندی روستاییان عزیز زدودن فقر و محرومیت در روستاها ست. لذا ما بایستی اول زیر ساخت ها و حقوق اولیه شهروندان را تأمین نماییم.

فرماندار ویژه لارستان اخلاق حسنه، راست گویی، امانت داری، درست کاری، حفظ بیت المال، رعایت حق الناس، جلوگیری از خودمحوری، ایجاد روحیه پاسخگویی ، آزادی بیان،حق دسترسی به اطلاعات و در کنارآن جلوگیری از بروز اطلاعات شخصی افراد را از موضوعات مهم حقوق شهروندی عنوان کرد و افزود:وقتی نگاه می کنیم،می بینیم که تحقق حقوق شهروندی هیچ چیز غیر از رعایت احکام اسلامی و ارزشهای اعتقادی و دینی و چیزی جز استفاده از ظرفیت قانون اساسی و حقوق مردم و قانون نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هجمه های بعضی از افراد جامعه به دولت اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی کسی است که عمر خود را در راه اسلام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مصروف کرده و ضد طاغوت بوده است و از سال ۵۷ تاکنون در حساس ترین ارکان های نظام مشغول به خدمت بوده است و از همان سال در کنار حضرت امام(ره) و رهبری و فرماندهان سپاه در راستای تدابیر امنیتی و دکترین نظامی بوده و برنامه ریزی کرده است و چندین دوره نائب رییس مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و الان هم در آستانه دومین دورة ریاست جمهوری است.

حسنی با تاکید بر اینکه درست است که آزادی بیان باید باشد، اما نه با توهین و حمله و هجمه های ناحق به دولت؛تصریح کرد:اصلا با عقل می گنجد به فردی که ۳۸ سال در این کشور مدیریت سالم و قانونی داشته است ،حرف های دشمن شاد کن را بزنند.

معاون استاندار فارس ادامه داد: البته ممکن است در تمام جریان های سیاسی این موضوعات باشد و مختص یک طیف خاصی هم نیست،چرا که همان طیف افراطی هم ممکن است، بعضاً یکسری ایرادی به کشور و نظام بگیرند که اصلاً هیچ توجیه عقلی، منطقی و شرعی و قانونی ندارد. لذا تا زمانی که به یک فهم مشترک از این حقوق شهروندی در سطح کلان کشوری نرسیم نمی توانیم سطح پایین جامعه را اصلاح کرد و وقتی نگاه می کنیم به نحوه برخورد و اقدامات بعضی ازمسئولین و نخبگان در سطح کلان کشور که چگونه با هم مجادله می کنند، دیگر انتظارمان از یک دانش آموز و دانشجو در یک شهرستان چه می تواند باشد، لذا این مهم بایستی فرهنگ سازی شود.

وی افزود: بحث احترام متقابل، افزایش سعة صدر و افزایش قدرت تحمل یکدیگر، اینها موضوعاتی است که اگر به آن توجه نکنیم امکان دارد بقیه مباحث هم حل و فصل نشود. ضمن اینکه ما در حیطه شهرستان خودمان و آنچه که وظیفه ماست بعنوان کسانی که اینجا کار می کنیم بایستی بحث حقوق شهروندی را بومی سازی کنیم.

حسنی خاطر نشان کرد:هر یک از دستگاه های اجرایی می تواند در حوزه تخصصی خود کارهای حقوق شهروندی را پیگیری نماید. همچنین ادارات فرهنگی و مذهبی هم می توانند در سطح شهرستان فرهنگ حقوق شهروندی را ترویج دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بیان کرد:همه بایستی در برابر قانون سر تعظیم فرود بیاوریم و امیدواریم با نظارتی که در دستگاه های اداری شهرستان صورت می پذیرد،حقوق شهروندی را آسیب زدایی کنیم و در راستای ارتقاء حقوق شهروندی و امنیت روانی مردم کار کنیم.

وی در پایان سخنانش با اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند و ما مدیون مردم هستیم ،تاکید کرد:بعضی از کارمندان ادارات دولتی و خصوصی هنوز که هنوز هست با ارباب رجوع اخلاق مناسبی ندارند، لذا بایستی به چنین کارمندانی تذکر داده شود و بایستی رعایت احکام اسلامی و قانونی که در جمهوری اسلامی برای ما ظرفیت ایجاد کرده است را تحقق ببخشیم.

در ادامه همچنین علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان،بخشداران و اعضا جلسه هر کدام جداگانه نظرات و پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در خصوص صیانت از حقوق شهروندی مطرح کردند و تصمیماتی نیز اتخاذ گردید.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین