سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

كارگران خارجى، قربانى تحريم قطر

يكى از مديران ارشد سازمان عفو بین‌الملل اظهار داشته  كه تحریم‌های اعمال شده علیه قطر باعث محدوديت هاى فراوان براى بسيارى از كاگران تابع عربستان و امارات شده كه اكنون…

يكى از مديران ارشد سازمان عفو بین‌الملل اظهار داشته  كه تحریم‌های اعمال شده علیه قطر باعث محدوديت هاى فراوان براى بسيارى از كاگران تابع عربستان و امارات شده كه اكنون در قطر مشغول به كارند و جدایی بین اعضاى خانواده اين افراد را به همراه داشته است.

 “لينش” در سخنانی افزود که اقدامات اخیر عربستان، بحرین، امارات و مصر علیه قطر، باعث جدایی تعدادی از کودکان از خانواده‌های خود و اعضای یک خانواده از یکدیگر شده است.

به گزارش گروه بین الملل میلادلارستان به نقل از روزنامه واشنگتن پست به دليل تحریم‌های جدید علیه كشور قطر تعداد زیادی شغل خود را ازدست خواهند داد و یا ترک تحصیل اجباری خواهند كرد. بسيارى از كارگران داراى تابعيت عربستانى و اماراتى درصورت سفر به كشور خود حق بازگشت به قطر را نخواهند داشت.

در این گزارش با اشاره به اینکه حدود ۱۱ هزار نفر از اتباع سه کشور عربستان، امارات و بحرین در قطر زندگی می‌کنند و هزاران قطری نیز مقیم این کشورها هستند، آمده است که به عنوان مثال یک شهروند قطری از ۱۰ سال پیش در امارات زندگی می‌کند اما مقامات دبی بر اساس تصمیمات جدید اتخاذ شده علیه قطر به همسر اماراتی وی اجازه سفر به قطر را نداده و از فرزندان وی که شناسنامه قطری دارند خواسته شده است تا امارات را ترک کنند. همچنین یک مرد سعودی نیز که مقیم دوحه است گفته است که با تصمیمات جدید دیگر نمی‌تواند به دیدار مادر مریض خود در عربستان برود زیرا در این صورت هرگز به قطر بازنخواهد گشت.

عفو بین‌الملل همچنین از سه کشور عربستان، امارات و بحرین خواست تا به قضیه کارگران مهاجر در قطر توجه کرده و به آنها اجازه بازگشت به کشور خود و یا بازگشت به قطر داده شود.

این موضوع در بلندمدت می تواند بر روی عملکرد ایرانیان حاضر در قطر نیز تا حدی تاثیر گذار باشد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین