جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

برای انتخاب امام جمعه به مسئولیت ملی محول شده،عمل کردم

میلاد لارستان: جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی درباره انتصاب امام جمعه جدید لارستان اظهارداشت: با توجه به اینکه لارستان از دیرباز به عنوان…

میلاد لارستان: جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی درباره انتصاب امام جمعه جدید لارستان اظهارداشت: با توجه به اینکه لارستان از دیرباز به عنوان یکی از مناطق ولایی و

با مردمی متدین و دوست‌دار معنویت و روحانیت شناخته شده و مردم همیشه زیر سایه علمای بزرگ و با معنویت زندگی کرده‌اند، بعد از درگذشت مرحوم حجت الاسلام سید مجتبی نوربخش امام جمعه فقید شهرلار، احساس نیاز به یک محور دینی و اقامه نماز جمعه باشکوه در مردم شکل گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: خوشبختانه در این راستا حرکت هماهنگ جمعی از سوی اقشار مختلف مردم و برخی شخصیت‌های شاخص مملکت، با انگیزه‌های دینی به وجود آمد تا جایگاه رفیع نماز جمعه توسط شخصیت توانمندی پر شود.

وی خاطرنشان‌کرد: در این زمینه به ویژه بیوت آیات راحل آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی به خصوص سید حسن آقا و دکتر بروجردی و افراد دفتر مرحوم و همچنین بیت مرحوم آیت الله سید مجتبی موسوی لاری و افراد و نزدیکان دفتر ایشان نقش فعالی داشتند.

جعفرپور افزود: حجت الاسلام رمضانی امام جمعه موقت و با اخلاص لار نیز به شکل ویژه‌ای نقش‌آفرینی کرده و روحانیت حوزه علمیه به ویژه حجت الاسلام سید اکبر موسوی و مردم از اصناف، معتمدین، فرهنگیان، اعضای شورا و روسای ادارات  و نمایندگی اهل سنت با همدلی و هماهنگی در صدد پرکردن خلا به وجود آمده تلاش کردند و با انتخاب گزینه‌ای مناسب و توانمند به فعالیت پرداختند.

وی با بیان اینکه در این زمینه وظیفه و مسئولیت ملی کار در تهران و رایزنی و مذاکره برای تحقق این خواسته به نماینده محول شده بود گفت: در این مسیر با استفاده از ظرفیت بزرگانی همچون دکتر حدادعادل، حاج آقا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، و برخی از افراد متنفذ و دلسوز دیگر بارها اقداماتی سازماندهی شد و درچند جلسه نیز با حاج اقا شیرمردی مسئول ستاد نماز جمعه تهران به عنوان چهره مورد نظر صحبت و رایزنی صورت گرفت.

جعفرپور با اشاره به نقش دکترحداد عادل افزود: این چهره ملی با توجه به شناختی که موقعیت و منزلت لارستان داشت با دلسوزی و حساسیت در چند جلسه موضوع امامت جمعه لار را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه بصورت تلفنی و از طریق بیت مقام معظم رهبری پیگیری‌های تکمیلی صورت گرفته اظهارداشت: از گروه‌های مردمی و اقشار مختلف تعداد حدود ۳۰ نفر به نمایندگی از مردم شهر عازم تهران شدند و این درخواست و تقاضای خود را با حجت الاسلام والمسلمین شیرمردی مستقیما ارائه کرده و تقاضای حضور در لار و اقامه نماز جمعه را مطرح کردند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش با اشاره به جایگاه بالای تعاملات منطقه‌ای گفت: این حرکات و جریانات هماهنگ و سازماندهی شده نتیجه داد و در روزهای اخیر نتیجه مورد نظر حاصل شد.

جعفرپور در این زمینه اظهارداشت: سرانجام گره کار به دست مقام معظم رهبری گشوده شد و با عنایت همیشگی ایشان به لارستان این درخواست عموم مردم به اجابت رسید و قرار بر این است که در آینده‌ای نه چندان دور حجت الاسلام و المسلمین سید یداله شیرمردی مسئولیت اقامه نماز جمعه در لار را بپذیرند و به عنوان امام جمعه لار در اولین فرصت معرفی شوند.

وی اضافه کرد: جا دارد به نمایندگی از مردم منطقه قبل از همه از عنایات و توجه مقام معظم رهبری و توجه به مسائل منطقه لارستان تقدیر کنم و همچنین از جناب شیرمردی که علی رغم همه مسئولیت‌هایی که در تهران داشتند، پذیرفتند که در لار حضور پیدا کنند نیز کمال تشکر را داشته باشم و همچنین از پیگیری‌های دکتر حداد عادل و حجت الاسلام والمسلمین تقوی نیز صمیمانه قدردانی می‌کنم و امیدوارم این سطح از تعامل درون و برون منطقه‌ای در سایر زمینه‌ها نیز تداوم یابد.

خبرنگار:  روابط عمومی دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین