چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۲ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

پیشنهاد ایجاد درآمد سالانه 15 میلیاردتومانی برای شهرداری لار

در ابتدای دهه ۸۰ با عنایت به اسناد مالکیت اتومبیل های تولید داخلی , به گزینه ای تحت عنوان ۳% عوارض شهرداری برخورد نمودم. این موضوع انگیزه ای گردید تا…

در ابتدای دهه ۸۰ با عنایت به اسناد مالکیت اتومبیل های تولید داخلی , به گزینه ای تحت عنوان ۳% عوارض شهرداری برخورد نمودم. این موضوع انگیزه ای گردید تا خدمت نماینده مجلس ششم پیشنهادی عرضه دارم به این مضمون که طرحی به مجلس ارائه نمایند.

این طرح با این رویکرد بیان میشود: اتومبیلی که وارد هر شهرستان میگردد، باعث مستهلک شدن خیابانهای درون شهری گردیده  و شهرداری های محل ثبت نام اتومبیل(که اتومبیل در آن شهر رفت و آمد خواهد نمود)  نیز موظف به احداث جاده برای آنها می باشند.  با این دلیل کاملاً منطقی لازم است تا ۳ % عوارض تولید اتومبیل نصیب شهرداری های شهرستان محل تحویل اتومبیل گردد و نه  شهرداری تهران!

و به احتمال قریب به یقین این پیشنهاد به جز شهرستانهای صاحب کارخانه تولید خودرو، مورد تایید تمامی نمایندگان شهرستانها در مجلس میگردید.

حال با یک حساب سرانگشتی چنانچه انبوه نمایندگیهای مجاز لارستان فقط روزانه اقدام به ثبت نام پنجاه دستگاه اتومبیل نمایند و بطور میانگین برای هر اتومبیل یک میلیون تومان به حساب شهرداریها واریز گردد سالانه در ۳۰۰ روزکاری، درآمدی معادل پانزده میلیارد تومان عاید می گردد که با این درآمد پایدار و هنگفت، بسیاری از مشکلات عمرانی شهرداری ها مرتفع می گردد. متاسفانه نماینده محترم مذکور موضوع را پیگیری ننموده و حتی پاسخی نیز مرقوم نفرمودند.

بنده به ۲ نماینده محترم بعدی و حتي شهرستانهای همجوار عرضه نمودم که متاسفانه ایشان هم پاسخی ندادند. شوراهای محترم شهر نیز برای پیشنهاد بسیار سودآور فوق الذکر صرف وقت و انرژی نکردند.

در پی پیشنهاد شفاهی اینجانب به یکی از مسئولین محترم شهرستان، نامبرده بدون فوت وقت و کمترین تفکر و تحملی، پاسخم داد که در حال حاضر تحت عنوان عوارض ارزش افزوده، اعتبارهای مهمی نصیب تمام شهرداری ها می گردد . بنده پاسخش را چنان همی بدادم که در احوال و نحوه قضاوت ما مردم بسیار در شگفتم. زیرا وقتی در دامنه کوه نسبت به فریاد زدن اقدام می کنیم، حداقل بعد از ۱۰ ثانیه انعکاس صدای خویش را می شنویم ولی متاسفانه قضاوت و پاسخگویی شنوندگان پیشنهاد، در کمتر از کسری از ثانیه خواهد بود و به عمق پیشنهاد مخاطب کمترین توجهی نمی گردد.

به او تذکر دادم عوارض ارزش افزوده بصورت مساوی بین تمام شهرداری ها تقسیم می گردد در حالیکه در هر شهرستان باید از پتانسیل موجود در حوزه خویش نهایت استفاده و بهره برداری را ببرد. شهرستانی از نعمت پالایشگاهی نفت و گاز و دیگری از وجود انبوه کارخانه و قس علی هذا نهایت بهره برداری می کنند.چه نیکو خواهد بود تا شهرستان لار نیز از پتانسیل انبوه ثبت نام کنندگان خودرو بهره جسته و با تشویق انبوه لارستانیهای مقیم شیراز – بندرعباس و سایر شهرستانها، آنها را هدایت نموده تا در نمایندگی های شهرستان لار ثبت نام و اتومبیل خویش در شهرستان محل سکونتشان تحویل بگیرند که از این رهگذر درآمد میلیاردی بالا عاید  گردد و  دغدغه و صرف وقتی کمتر از تاکید برروی اخذ عوارض ناچیز از کسبه و حتی تابلوهای کوچک سردرب مغازه ها خواهد بود.

امید آنکه شورای محترم جدید پیگیر موضوع گردند.

پایان سخن اینکه محتملاً پیشنهاد شدگان ، موضوع را در خور شأن و قابل اعتناء نیافتند .

اسداله زمانی

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین