یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 34 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

استقبال رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از لغو ویزای اربعین

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد لغو ویزای اربعین سبب ارائه خدمات‌رسانی بیشتر به زائران، تسریع در عبور و مرور، جلوگیری از ازدحام در مرزها و برخی کلاهبرداری‌ها می‌شود. به…

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد لغو ویزای اربعین سبب ارائه خدمات‌رسانی بیشتر به زائران، تسریع در عبور و مرور، جلوگیری از ازدحام در مرزها و برخی کلاهبرداری‌ها می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان؛ جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت بر ضرورت لغو روادید بین ایران با کشور عراق به ویژه در ایام اربعین تاکید کرد و گفت: در صورت لغو ویزای اربعین، میزان استقبال زائران برای حضور در عتبات عالیات بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حجم عظیم زائران از نظر اقتصادی درآمد خوبی را برای عراقی‌ها رقم می‌زند از این تصمیم گیری در این حوزه صرفا در اختیار کشورمان نیست، اظهار کرد: بر این اساس مسئولان باید مذاکرات جدی و پویایی را برای حل این مهم با عراقی‌ها انجام داد.

وی ضمن تاکید بر اینکه ازدحام جمعیت در مرز‌های کشورمان در ایام اربعین می‌تواند مشکل آفرین شود لذا باید از ابزارهای مختلفی مانند لغو ویزا به منظور تسریع و تسهیل عبور و مرور زائران استفاده کرد، ادامه داد: البته نباید از موضوع حفظ امنیت مرزهای کشور غافل شد؛ از این رو در صورت لغو ویزا باید مباحث امنیتی را درنظر گرفت تا هر فردی نتواند به راحتی وارد کشور عراق یا ایران شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: باید از فرصت‌های پیش رو استفاده کرد تا علاوه بر خدمات رسانی بهتر به زائرانی که در ایام اربعین راهی کشور عراق می‌شوند، شاهد تقویت برپایی مراسم اربعین نیز باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد که در فرآیند صدور ویزا جریان اقتصادی وجود دارد که گاهی اوقات عده‌ای با سوء استفاده اقدام به کلاهبرداری از زائران می‌کردند از این رو لغو ویزا می‌تواند از بروز چنین اقدامی جلوگیری کند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۳:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “استقبال رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از لغو ویزای اربعین”

  1. محمد گفت:

    جناب دکتر جعفرپور جنابعالي چندي پيش از لغو حج تمتع امسال گفتيد و احتمال لغو ان را داديد ،اما الان بيش از ۸۵هزارنفر امسال به حج ميرن و تنها پروازهاي زيارتي. از لار به جده لغو شده است ،لطفا پاسخگو باشيد

  2. علي گفت:

    يکي از کارهايي که بعنوان کميسيون فرهنگي ميتوان انجام داد اعطاي مجوز امتياز دفتر حج و زيارت جنوب فارس است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین