پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

رصد بارش شهابی برساوشی در لارستان+تصویر

مدیر موسسه بیکران هستی از رصد بارش شهابی برساوشی در لارستان خبر داد. بارش شهابی برساوشی یکی از زیباترین بارشهای شهابی سال است که در بهترین موقع سال برای رصد…

مدیر موسسه بیکران هستی از رصد بارش شهابی برساوشی در لارستان خبر داد.
بارش شهابی برساوشی یکی از زیباترین بارشهای شهابی سال است که در بهترین موقع سال برای رصد در نیمکره شمالی زمین قرار گرفته است. زمان دقیق بارش شهابی از ۱۶ مردادماه هر سال آغاز و تا ۲۷ مرداد ماه ادامه خواهد یافت که اوج این بارش در ۲۱ و ۲۲ مرداد ماه است.
محسن منتظری مسئول موسسه بیکران هستی لارستان طی مصاحبه ای با میلادلارستان اظهار داشت:   بارش شهابی برساوشی ناشی از ذرات برجا مانده از دنباله دار سویفت تاتل می باشد که هر ۱۳۰ سال یکبار به خورشید نزدیک شده و بخشی از جرم آن در اثر نزدیکی زیاد به خورشید ذوب گشته و از دنباله دار جدا می گردد.
وی گفت بر همین اساس بخشی از آن در مدار زمین قرار گرفته و می تواند در اوج بارش تا ۵۰ شهاب با چشم غیر مسلح در شرایط مطلوب آسمان شب رویت شود.
منتظری افزود: هرچه زمان سپری شده از نزدیکی مدار زمین کمتر باشد شدت بارش شهابی بیشتر خواهد بود و لذا این بارش یکی از بارشهای شهابی زیبای سال می باشد زیرا در سال ۱۹۹۲ از کنار زمین عبور کرده  و نسبتا نزدیک است.
مدیر موسسه بیکران هستی لارستان افزود: امسال انجمن نجوم لارستان در دو جبهه برنامه رصد این بارش شهابی برساوشی را برگزار نمود که اولین آن  در پیست اسکی سپیدان به صورت ویژه پنجشنبه شب ۱۹ مرداد و بامداد جمعه ۲۰ مرداد اجرا شده و تیم عکاسی نجومی موسسه از لارستان در این مراسم نقشی چشمگیر در ثبت این رخداد منحصر به فرد نجومی ایفا نمود که با مدیریت آقای مهدی ابراری مورد استقبال گسترده واقع شد.
برنامه دوم نیز یکشنبه شب ۲۲ مرداد ۹۶ در اوج بارش شهابی برساوشی در کاروانسرای عباسی لارستان توسط موسسه بیکران هستی (انجمن نجوم لارستان) به اجرا در آمد که صحنه های زیبایی را ایجاد نمود.
نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین