شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

اعضای شورای شهر به قول‌های خود عمل کنند

امام جمعه لارستان، گفت: اعضای شورای شهر وحدت و همدلی را سرلوحه کار خود قرار دهند و به قول‌های خود عمل کنند. به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام سید مختار موسوی…

امام جمعه لارستان، گفت: اعضای شورای شهر وحدت و همدلی را سرلوحه کار خود قرار دهند و به قول‌های خود عمل کنند.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام سید مختار موسوی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه شهر لار با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت، اظهار داشت: اخلاص این دو شخصیت بزرگوار موجب ماندگاری این افراد در دل‌های مردم قرار گرفت که این درس بزرگی برای ماست که کارهایمان با اخلاص و برای مردم باشد.

وی با اشاره به در دیدار اخیر مردم یزد و همدان با رهبر معظم انقلاب، افزود: ایشان بر امر ایجاد روحیه انقلابی در نسل جوان تأکید نمودند و شهید حججی را نمونه‌ای درخشان از روحیه انقلابی معرفی کردند.

امام‌جمعه لارستان بابیان اینکه بنا به تأکید رهبری مسئولان موظف هستند که سوریه و جریان‌های انقلابی را در مقاطع مختلف تقویت و پشتیبانی کنند، تصریح کرد: در مقابل تبلیغات مضر و صداهای گمراه‌کننده، ظرفیت‌های بزرگی  در جهت هدایت جوانان وجود دارد که شهید حججی در دنیایی که انحرافات صوتی و تصویری زیادی وجود دارد چنین درخشید و خداوند ایشان را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرارداد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به مسئولان، ادامه داد: مسئولان باید جریان عظیم انقلاب را که در بین جوانان جریان دارد تربیت کنند و به‌گونه‌ای عمل نکنند که جریان انقلابی تضعیف و جریان مقابل آن در محیط‌های فرهنگی و دانشگاهی و علمی تقویت شود.

موسوی توجه به مسئله دانش و تربیت را در هویت‌سازی جامعه مهم دانست و افزود: باید در کنار آموزش و تحصیل به مسئله تربیت و هویت‌سازی جامعه نیز توجه جدی شود زیرا اگر به این امر توجه کافی نشود تبعات منفی خواهد داشت.

وی با استناد به سخنی از امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه انسان بی‌تقوا از چنگیز خان مغول بدتر، گفت: کسی که دارای تربیت نیست تبعات او از افرادی مانند چنگیز نیز برای جامعه بدتر است.

امام‌جمعه لارستان با تأکید بر اینکه در هویت‌سازی جامعه دو نهاد آموزش‌وپرورش و مساجد نقش مهمی دارند که باید به آن‌ها توجه جدی کرد، یادآور شد: این مساجد هستند که افرادی مانند شهید حججی را تربیت می‌کنند و باید مساجد دارای هیأت امنایی خلاق در این زمینه‌ها باشد.

وی بیان کرد: اگر به آموزش‌وپرورش توجه جدی نشود این دیگران هستند که برای فرزندان ما هویت‌سازی می‌کنند.

این مسؤول فرهنگی با اشاره به نقش برجسته حوزه‌های علمیه در پرورش و تربیت افراد جامعه، تصریح کرد: در لارستان نیز حوزه‌های علمیه باید درزمینهٔ پرورش نیروهای فعال و انقلابی برنامه‌ریزی داشته باشند زیرا که به‌طورقطع حوزه انقلابی لازمه پرورش یک جامعه انقلابی است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم به دنبال جامعه‌ای انقلابی داشته باشیم درحالی‌که حوزه انقلابی نداشته باشیم.

امام‌جمعه لارستان با تسلیت شهادت امام باقر(ع)، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های امام باقر این بود که در شرایط زمانی و ظرفیت به وجود آمده زمان خود در جهت تقویت مردم استفاده کرد زیرا در زمان ایشان بنی‌امیه در حال افول بود و بنی‌عباس نیز تازه بروی کار آمده بود. امام باقر و امام صادق از این ظرفیت استفاده کرده و مبانی هویتی اسلام ناب محمدی را به مردم تبیین نمودند.

موسوی بابیان اینکه پنجشنبه هفته جاری مصادف با روز عرفه است، افزود: یکی دیگر از اعمالی که برای این روز ذکرشده استغفار به درگاه الهی است و روز عرفه روز استجابت دعاست و صدقه دادن در این روز در روایات آمده  است.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته سفیر آمریکا در سازمان ملل  با رییس سازمان انرژی اتمی پشت درهای بسته مذاکراتی داشتند که این امر موجب اعتراض وزیر خارجه ایران شد و در این مورد نامه‌ای به آمانو نوشتند، گفت: هدف آمریکا از این سفر فشار بیشتر بر ایران در قالب استفاده از نکات مبهم موجود در بر جام، دستیابی به برنامه های و مکان های نظامی جمهوری اسلامی ایران است و آن‌ها به دنبال اسناد محرمانه ایران هستند که به آن دست پیدا کنند، چیزی که قبلاً اتفاق افتاد و باعث شد که دانشمندان ما ترور شوند. باید مسئولان به این مسئله توجه جدی داشته باشند و راه را بر سوءاستفاده آمریکایی‌ها ببندند.

امام‌جمعه لارستان با اشاره به اینکه در هفته گذشته شاهد آغاز بکار شوراهای شهر در سراسر کشور بخصوص لارستان بوده‌ایم که این امر اتفاق افتاد و هیأت رئیسه و شهردار لار طی آن مشخص شد، گفت: این امر کار مبارکی است و از این افراد می‌خواهم که وحدت و همدلی را سرلوحه کار خود قرار دهند و به قول‌های خود عمل کنند.

وی بیان کرد: شهردار محترم هم بداند که شهردار همه گروه‌ها و سلایق مختلف است و باید برای همه سلایق و گروه‌ها کار کند و فقط به دنبال خدمت به مردم باشد.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۶:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین