شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

جعفرپور: فرمانده قرارگاه فرهنگی رهبری است؛ فعالیت ما ذیل فرامین ایشان است

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست رؤسای مجامع کانونهای فرهنگی، تبلیغی استانها اظهار داشت: فرمانده قرارگاه فرهنگی رهبری است؛ فعالیت ما ذیل فرامین ایشان است به گزارش میلادلارستان…

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست رؤسای مجامع کانونهای فرهنگی، تبلیغی استانها اظهار داشت: فرمانده قرارگاه فرهنگی رهبری است؛ فعالیت ما ذیل فرامین ایشان است

به گزارش میلادلارستان به نقل از مهر، جمشید جعفرپور، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: طبق منویات مقام معظم رهبری در زمینه جنگ نرم ما باید بدانیم که دشمن چگونه فعالیت می‌کند و چه اهداف و چه ابزار و چه حوزه هایی را مد نظر قرار داده است.
وی ادامه داد: دشمن دو هدف را دنبال می‌کند؛هدف اول دشمن زیر سوال بردن باورهای دینی و ارزشهای معنوی است که این انقلاب را به وجود آورده است. هدف دوم دشمن ایجاد تردید در کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است. به همین دلیل است که مشکلات ساخته می‌شود و هجوم رسانه ای شکل می گیرد.

جعفرپور یادآور شد: ابزارهای دشمن هم مشخص است عمده ابزاری که دشمن برای رسیدن به این دو هدف از آن استفاده می‌کند، فضای مجازی است چون هیچ کس نمی تواند در مقابل امواج آن بایستد یا دیوار بکشد. ما باید خط پدافندی خودمان را بر این اساس سازماندهی کنیم.

وی جامعه هدف دشمنان را عمدتا جوانان دانست و تصریح کرد: نزدیک به ۴ هزار کانون فرهنگی، تبلیغی فعال در کشور وجود دارد که خیلی شبکه با ارزش و بابرکتی است.باید به این شبکه بها بدهیم و آن را تقویت کنیم و محتواهای غنی و برنامه های فاخری برای آن تدارک ببینیم.سازمان تبلیغات اسلامی باید وقت و انرژی زیادی برای سازماندهی و ساماندهی این تشکلها به خرج بدهد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: من معتقدم که باید در چند حوزه تشکلها را کمک کنیم و در چند حوزه دیگر آنها را آزاد بگذاریم. پیش از همه باید اولویت ها را برای آنها مشخص کنیم. علاوه بر اولویت های کشوری خود مناطق هم اولویت های مخصوص به خود را دارند بنابراین باید شرایط اقلیمی و جغرافیایی استانها در نظر گرفته شود. از طرفی اگر خیلی بخواهیم بخشنامه ای و دستوری عمل کنیم دیگر شاهد جوشش ها و رویش ها در کانونها نخواهیم بود.

جعفر پور با تاکید بر اینکه کانونها باید تجربیات موفق خود را به همدیگر منتقل کنند، اضافه کرد: فرمانده قرارگاه فرهنگی مقام معظم رهبری است. همه ما ذیل فرامین، آسیب شناسی و اولویت بندی های ایشان فعالیت می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت دشمن شناسی و مرزبندی، گفت: بعضی ها می‌خواهند مرز خودی و غیر خودی را بر هم بزنند در حالی که هر کس به نظام و رهبری اعتقاد دارد جز خانواده انقلاب است و خودی محسوب می‌شود ولو اینکه گرایش سیاسی اش با ما یکی نباشد اما کسی که چنین اعتقادی ندارد خودی نیست. بعضی ها قدرت تشخیص دشمن را ندارند. بنابراین مرز بین خودی و غیر خودی را باید مشخص کنیم.

یادآور میشود پنجمین نشست رؤسای مجامع کانونهای فرهنگی، تبلیغی استانها  در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی آغاز به کار کرد. گفتنی است این نشست با حضور رؤسای کانونهای فرهنگی، تبلیغی ۲۷ استان برگزار می‌شود.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین