شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 4 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

مریدی: اخلاق فردی اولویت فرهنگ عمومی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس طی سخنانی اظهار داشت: تلاش داریم تادر استان ادب پرورفارس، رعایت اخلاق فردی درجامعه را مورد بررسی و در اولویت فرهنگ عمومی قرار دهیم. بهزادمریدی…

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس طی سخنانی اظهار داشت: تلاش داریم تادر استان ادب پرورفارس، رعایت اخلاق فردی درجامعه را مورد بررسی و در اولویت فرهنگ عمومی قرار دهیم.

بهزادمریدی بیان داشت: نشرادبیات غنی ایران اسلامی،باعث تقویت اخلاق در تک تک افراد و درنتیجه جریان سازی آن در جامعه می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس افزود: با توجه به پیامدهای رعایت نکردن اخلاق درجوامع و آثار فردی و اجتماعی آن لازم است، تاثیراخلاق فردی بر اخلاق اجتماعی را درنشست های شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار دهیم، و مفهوم آن را به سمت رعایت کردن اخلاق در جامعه سوق داده، تا توجه به شاخص های اخلاق فردی اولویت فرهنگ عمومی جامعه شود.

دکترمریدی در خصوص توسعه اخلاق اجتماعی با اشاره با اینکه توسعه اجتناب‌ناپذیر است و قطار توسعه از حرکت باز نمی‌ایستد گفت:طی دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی توسعه به معنای رشد اقتصادی تلقی می‌شد و در ایران نیز توسعه با همین شیوه آغاز و همواره از سوی کارشناسان ومتفکران این نگرانی وجود داشت که ادامه این روند بی‌شک با بحرانهایی همراه خواهد شد.

این مقام فرهنگی استان با تاکید براینکه جامعه شناسی اخلاق و ادبیات اجتماعی، لازمه هر اندیشه فردی و گروهی است، افزود: انقلاب سال ۵۷ ایران نیز نوعی واکنش شدید در مقابل نوسازی و توسعه بی‌سامانی بود که در جامعه جریان داشت و این نوع نوسازی بیشتر به ظواهر و اقتصاد می‌پرداخت.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، دبیرشورای فرهنگ عمومی فارس اخلاق اجتماعی را از مهم ترین موضوعاتی دانست که ارتباط آدمیان را با خود، با جامعه و تاریخ مطرح می سازد ودراین مسیرجامعه می تواند یک تمدن را بسازد نه یک فرد، و اجتماع انسانی پیوسته تاریخ را ساخته و به جلو برده است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۳:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین