جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

تاکید اعضای شورای آموزش و پرورش لارستان برتوجه به ابعاد مختلف “فرهنگ”

جلسه شورای آموزش و پرورش لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان؛ در این نشست امام جمعه لارستان در سخنانی با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم که توسط مسئولین…

جلسه شورای آموزش و پرورش لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ در این نشست امام جمعه لارستان در سخنانی با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم که توسط مسئولین بر آن تاکید شده است مسئله فرهنگی است، اظهار داشت: مهمترین موضوع لارستان همین بحث فرهنگی است از آن جهت که تمام رفتارهایی که در جامعه در آینده با آن مواجه خواهیم شد زیرمجموعه مسئله فرهنگ و هویت سازی جامعه است.

حجت الاسلام موسوی افزود: هرگونه که مسئولین فرهنگی در شکل دهی هویت دینی و فرهنگی جامعه تلاش کنند در آینده نیز محصول آن را خواهند دی و. نمی شود که مسئولین دغدغه فرهنگی نداشته باشند و توقع داشته باشند که جامعه با برخی آفت ها روبرو نگردد.

وی با اشاره به اینکه لازمه ایجاد هویت دینی در جامعه انجام کار فرهنگی و دینی است، تصریح کرد: رفتارهایی که انسانها انجام می دهند مانند خشت آجری است که هویت آنها را تشکیل می دهد و اگر دانش آموزان را از کلاس اول در مسیری راهنمایی کنیم که در کنار آموزش به پرورش نیز بپردازیم با جامعه ای سعادتمند مواجه می شویم.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در روایات کسب علم را به دوگونه ذکر کرده است که یکی علمی است و باید انسان به دنبال آن برود و دیگری علمی است که در انسان قرار دارد و باید آن را پرورش داد، یادآور شد:در کشورهای غربی اگر نگاه کنیم میبینیم که افرادی می نشینند و چیزهایی تولید می کنند که باعث کشتار مردم می شود و این نشان از این مورد است که آنها پرورش پیدا نکرده اند.

وی بیان کرد: با توجه به مسئله هویت سازی که مسئله بسیار مهمی است و تهدیدها و آسیب های فرهنگی منطقه ما را تهدید می کند از این جهت میطلبد که همه مسئولین نگاه ویژه ای به مسئله آموزش و پرورش داشته باشند و بودجه و برنامه خاصی توسط مسئولین ذیربط برای این موضوع در نظر گرفته شود.

وی از  آموزش و پرورش لارستان خواست با ارگان هایی که در مسئله فرهنگ نقش دارند مانند سپاه پاسداران و حوزه علمیه ارتباط بیشتری برقرار نمایند.

دیگر سخنران این نشست معاون سیاسی فرمانداری ویژه لارستان بود که در سخنانی با اشاره به اینکه اولویت اصلی کشور مسائل فرهنگی است، گفت: در لارستان نیز از ابتدای سال بنا بر این شده است که در مسائل فرهنگی ورودی جدی داشته باشیم و از دستگاه های شهرستان نیز خواسته شده اولویت های فرهنگی خود را معین کنند تا بتوان بودجه آن را نیز تامین کرد.

راسخی افزود: یکی از دو مسئولیت مهم آموزش و پرورش مسئله فرهنگی است زیرا یک نوجوان مدت زمان طولانی از زندگی خود را در مدارس طی می کند، پس باید این فرهنگ سازی را از ابتدا آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: کار دیگری نیز که آموزش و پرورش با آن روبروست وظیفه تربیتی است که در مقابل دانش آموزان بر عهده دارد.

معاون سیاسی فرماندار لارستا بنا ارزیابی ها، برنامه های فرهنگی آموزش و پرورش لارستان را پیشتاز دانست.

وی خطاب به مسئولین آموزش و پرورش لارستان، افزود: با توجه به اهمیت و اثرات مخربی که فضای مجازی دارد در این زمینه نیز ورود پیدا کنند زیرا آفتی که جامعه ما را تهدید می کند همین فضای مجازی است و می توان برای این کار از متخصصین استفاده کرد تا برای این مورد راهگشا باشند. البته دانش آموزان لارستان نشان داده اند نسبت به شهرهای دیگر ورود خوبی داشته اند.

دیگر سخنران این جلسه، فولادی معاون پرورشی آموزش و پرورش لارستان بود که در سخنانی یکی از مشکلات فرهنگی را مسئله ماهواره و فضای مجازی دانست و گفت: این موضوع باعث آسیب هایی به جامعه ما شده و باید برای مبارزه با آن هزینه کرد..

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر موضوع فرهنگ، افزود: در شهرستان لارستان در زمینه پرورش طی سال گذشته تحصیلی برنامه های مختلفی از طریق آموزش و پرورش و با همکاری برخی ارگان ها صورت پذیرفته است که از آن جمله می توان به برگزاری همایش های مختلف، برگزاری کلاس های آموزشی برای دانش آموزان و خانواده آنان، طرح همکاری بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش با نام امین که مربوط به استقرار روحانی در مدارس مربوط بود، طرح روشنا مربوط به حضور روحانی در مدارس استعدادهای درخشان، حضور روحانیون در مناطق دور افتاده شهرستان، ساماندهی نماز جماعت در مدارس، تشکیل دارالقرآن در چهار مدرسه شهرستان، اعتکاف دانش آموزی، مسابقه کتابخوانی و برگزاری المپیاد های درون مدرسه ای و برگزاری مسابقات قرآن در سطح مدارس و استان اشاره کرد.

به گزارش میلاد لارستان؛ در این جلسه پیشنهاداتی که توسط حاضرین به آموزش وپرورش لارستانکمک گیری از خانواده برای شرکت در مسائل فرهنگی دانش آموزان و آگاه سازی آنان، کارشناسی کردن مسائل فرهنگی آموزش و پرورش، احیای آداب و رسوم لارستانی در مدارس و برگزاری نمایشگاه سنت های بومی شهرستان، حمایت از دانش آموزانی که در زمینه ایجاد اپلیکیشن ها تخصص دارند، استفاده از ایده های دانش آموزان، شرکت دادن فرهنگیان و دانش آموزان در نماز جمعه و تقدیر از آنان، پرداختن به ضرورت حفظ حجاب در جامعه، هزینه کردن در جهت مبارزه با وهابیت و ترویج فرهنگ نمازخوانی و پیگیری جهت احداث اردوگاه دانش آموزی لارستان با توجه به آماده بودن زمین داده شد.

 

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۳:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین