دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

آتش بر جان نخل های لار و ناراحتی مردم!!+تصاویر

میلاد لارستان: هر از چندگاهی آتش زدن تعدادی از درختان نخل در شهر لار باعث آزردگی مردم و دوستدارن محیط زیست می شود. به گزارش میلاد لارستان؛ امروزه که دیگر…

میلاد لارستان: هر از چندگاهی آتش زدن تعدادی از درختان نخل در شهر لار باعث آزردگی مردم و دوستدارن محیط زیست می شود.

به گزارش میلاد لارستان؛ امروزه که دیگر آتش زدن درختان نخل به یکی از کارهای معمولی برخی ها تبدیل شده، در این اوضاع بی آبی و خشک شدن درختان، باعث آزردگی مردم شده است.

آتش زدن این درختان و نابودی اساسی آن از یک سو و تولید و استشمام دود زیاد و خفه کننده از سوی دیگر باعث ناراحتی مردم و ساکنان نزدیک به این باغ ها شده است.

در این اوضاع و احوال که ادارات مختلف دم از کمبود آب و در پی ان خشکسالی می زنند، بی انصافی است که به درختان تنومند و اصیل منطقه جنوب و لارستان بزرگ بی اعتنایی شود و از رسیدگی به آن خودداری گردد و در پایان بخشکند و بدست ما بسوزد!!!

یکی از مکان هایی درختان نخل آن در حال نابودی دائمی است، باغ های اطراف جاده کمربندی غربی لار (بُگال، دورو و غیره) است که قسمت اعظمی از آن خشکیده و بخش کوچکی از ان باقی مانده که باید قبل از ریشه کن شدن این باغ ها چاره ای برای آن اندیشید و جلوی آتش زدن آن را گرفت.

مسئولان متولی، اعم از منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، شهرداری و غیره همه دست به دست هم دهند و با شناسایی باغ های لارستان از یک طرف با باغدارانی که به هر بهانه ای بدنبال نابودی درختان خود بخصوص نخل ها هستند برخورد کنند و از طرفی با حمایت از باغداران و توزیع نهال های درخت اصیل منطقه در بین آنان، به توسعه و گسترش این درختان مبادرت ورزند.

 

عکاس: کیوان فتحی

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین