جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

غفلت از آسیب‌های اجتماعی ضربه‌ جبران ناپذیری به جامعه و انسانها وارد می‌کند

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند؛گفت:غفلت از آسیب‌های اجتماعی ضربه‌ جبران ناپذیری به جامعه و انسانها وارد…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند؛گفت:غفلت از آسیب‌های اجتماعی ضربه‌ جبران ناپذیری به جامعه و انسانها وارد می‌کند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛جلیل حسنی در جلسه ستاد کاهش آسیب های اجتماعی لارستان در سخنانی اظهار داشت:هر کاری که در جامعه انجام می دهیم بایستی همه و همه برای سلامت جامعه و توانمند سازی انسانها چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی باشد و در این خصوص نباید از آسیب های اجتماعی انسانها غافل شویم.

وی ادامه داد: وقتی تمامی امکانات سخت افزاری را فراهم نماییم، ولی از آن طرف ببینیم که انسانها در جامعه آسیب می بینند عملا راه به جایی نبرده ایم و هر کاری که انجام داده ایم بی هدف بوده است، لذا هر گونه اقدامی که می خواهیم انجام بدهیم، بایستی در راستای سلامت انسانها و جامعه باشد.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد:اگر ما در حوزه های امنیتی ، سیاسی،اجتماعی و غیره آسیب ببینیم باید از همان روز اول و همان جا ورود پیدا کنیم و نگذاریم این آسیب ها در جامعه گسترش پیدا کند و مدیریت نماییم.

حسنی نقش معلمان و اولیاء و مربیان مدارس را در کاهش آسب های اجتماعی مهم دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش با قشر آینده سازان جامعه سر و کار دارد چنانچه معلمان از آسیب های اجتماعی آگاه شوند در تسریع روند کاهش آنها تاثیر مهمی خواهد داشت.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه خوشبختانه در منطقه لارستان آسیب های اجتماعی نسبت به شهرهای دیگر کمتر است ،افزود:این مهم به جهت این است که مردم لارستان مردمی با فرهنگ، با ایمان و مذهبی اند و نمی گذارند آسیب ها در جامعه رشد کند، بلکه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی هم تلاش وافری دارند و کمک به هم نوعان خود وانجام کارهای خیر را سرلوحه کار خود قرار داده اند .

وی نقش رسانه ها و خبرگزاریها  را هم در کاهش آسیب های اجتماعی مهم دانست و گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ضروری است رسانه ها نقش پررنگ تری در این عرصه داشته باشند.البته دولت نیز گام های موثری در جلوگیری از رشد آنها برداشته است اما همچنان برای پیشگیری نیازمند تلاش اصحاب قلم و هنر در این حوزه هستیم.

حسنی توجه به آسیب‌های اجتماعی را از مباحث بسیار اساسی دانست و گفت: غفلت از این موضوع ممکن است ضربه‌های جدی و غیر قابل جبران ناپذیری بر جامعه اسلامی وارد کند.

وی ادامه داد: بررسی و ریشه‌یابی موضوع آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک اولویت مهم در برنامه‌های کاری ادارات و نهادهای متولی قرار گیرد.

وی در پایان سخنانش  از تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان خواست که تمامی دستورالعمل ها و ابلاغیه های که برای آنها ارسال شده است تماما اجرایی و عملیاتی نمایند و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه و شهرستان اقدام مثمر ثمری را انجام دهند و گزارش فعالیت های فرهنگی خود را باید در قالب آمار ارائه دهند.

پیش از این نیز مسعود راسخی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه لارستان هم در سخنانی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی مطالبی را عنوان نمود.

همچنین روسای ادارات و دانشگاه های حاضر در این جلسه نیز نظرات و پیشنهادات و برنامه های خود را در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی بیان کردند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین