سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
در نشست شورای فرهنگ عمومی لارستان مطرح شد:

لزوم تاسیس قرارگاه قرآنی در لارستان و نامزدی پایتخت کتاب کشور

در نشست شورای فرهنگ عمومی لارستان بر لزوم تاسیس قرارگاه قرآنی و نامزدی پایتخت کتاب کشور تاکید شد.  به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد…

در نشست شورای فرهنگ عمومی لارستان بر لزوم تاسیس قرارگاه قرآنی و نامزدی پایتخت کتاب کشور تاکید شد.  به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای نشست که با حضور فرماندار ویژه لارستان، ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضای این شورا در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، به عنوان دبیر این شورا در سخنانی  گفت: قرارگاه قرآنی به منظور سازماندهی و سیاست گذاری تمامی فعالیت های قرآنی تحت نظارت عالی امام جمعه شهرستان بایستی تشکیل گردد.

وی با اشاره به حضور حجت الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لار و تجلیل از ۲۱۷ حافظ کل قرآن کریم، طرح پیشنهادی تقدیمی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر آموزش اصولی از پیش دبستانی تا دانشگاه را تشریح کرد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد افراد فعال در حوزه قرآنی لارستان را چندین برابر شهرستان های همجوار برشمرد که متاسفانه به لحاظ امکانات سخت افزاری و زیر بنایی از کیفیت مناسب برخوردار نیستند.

علی اصغر رفعت حقیقی سپس دستورالعمل نامزدی لارستان جهت پایتخت کتاب را بیان داشت و با توجه به فعالیت شکل گرفته در امر ترویج کتاب و کتابخوانی ، این فعالیت ها را غیر منسجم دانست و به همین منظور دستورالعمل کلی را در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح کرد تا دستگاه های مربوط نیز با شرح وظایف خود در این موضوع آشنا شوند و شرح جزئیات به جلسات کارگروه های تخصصی محول گردید.

پس از این توضیحات، نمایندگان موسسات و نهاد های قرآنی به شرح فعالیت و کم و کیف دوره های برگزار شده در این زمینه پرداختند؛ سپس جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان ضمن استقبال از تشکیل قرارگاه قرآنی ، پیشنهاد فراگیر بودن فعالیت های این قرارگاه در سطح بخش ها و روستاهای و تعدد شعب آن در سراسر شهرستان را ارائه داد .

 

حجت الاسلام سید مختار موسوی امام جمعه لار هم با ابراز تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، جهت موفقیت قرارگاه قرآنی را مردمی بودن آن دانست. وی با بیان فعالیت های شکل گرفته در زمینه تخصیص زمین و بانی خیر جهت ساخت مجموعه بیان داشت: خصوصی بودن و غیر دولتی بودن این مجموعه شرط مهمی است که بهتر می توان تولید محتوای قرآنی را ایجاد کرد.

وی با اشاره به طرح کشوری دارالقرآن که بیش از ۸۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد، پیشنهاد دعوت از مدیر این طرح جهت تاسیس شعب دارالقرآن در لار و الگو سازی این مراکز جهت هویت سازی قرآنی را ارائه داده؛ سپس حاضرین در جلسه پیرامون مباحث مطرح شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین