شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

جعفرپور: باید قهرمان های ملی، نقش اول بازیهای دیجیتال باشند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: جهت گیری که بنیاد ملی بازی های رایانه ای دارد، این است که شخصیت ها و قهرمانان ملی را موضوع بازی های خودش…

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: جهت گیری که بنیاد ملی بازی های رایانه ای دارد، این است که شخصیت ها و قهرمانان ملی را موضوع بازی های خودش قرار دهد. به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت  برنامه “گفت و گوی اجتماعی” رادیو گفت و گو با موضوع نظام توزیع بازی های رایانه ای و با حضور دکتر جمشید جعفرپور نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ایجاد بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: در جهت ساماندهی، سازماندهی و سیاست گذاری بازی های رایانه ای به ویژه ساخت داخل، بنیاد ملی بازی های رایانه ای چند سال پیش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی پایه گذاری شد و اساس نامه اش به تصویب رسید و به عنوان واحدی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار کرده است و تا به حال هم کیفیت و کمیت کارها تا حدود بسیار زیادی قابل قبول بوده است.

وی با تاکید بر نقش بنیاد ملی بازی های رایانه ای اظهار داشت: قرار این است که این بنیاد، یک بنیاد حمایتی باشد مهندسین جوان و با استعدادی را داریم که با حمایت بنیاد از آنها بتوانند خودشان بازی ها را طراحی و به بازار عرضه کنند. نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: زمانی که بنیاد تشکیل شد، فقط دو بازی یارانه ای داخلی داشتیم و الان قطعا بیش از صد بازی در دسترس عموم است و البته این تعداد هم کافی نیست و باید با حمایت هایی که انجام می دهد بازی ها را همگام با آخرین فنآور ی ها به بازار عرضه کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به این سوال که چه سیاست گذاری محتوایی بر روی بازی ها وجود دارد؟ گفت: جهت گیری که بنیاد در این خصوص دارد و البته قابل تکمیل شدن است، این است که شخصیت ها و قهرمان های ملی و اسلامی را قهرمان بازی های خودش قرار دهد و حوادث غرور آفرینی مثل جنگ و انقلاب را موضوع بازی های خودش قرار دهد.

جعفرپور در خصوص وظایف بنیاد ملی بازی های رایانه ای عنوان کرد: بنیاد وظیفه معرفی بازی های مضر و خطرناک را دارد و به اضافه اینکه از ورود آنها جلوگیری شود اما در حوزه بازی ها مثل خیلی از کالاهایی که قاچاق هستند و به وفور در دسترس مردم قرار می گیرند متاسفانه بازی های قاچاق در بازار است و مورد اقبال نوجوانان و جوانان قرار گرفته اند. به گزارش رادیو گفت و گو، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در خصوص حل این معضل گفت: این معضل را در جاهای مختلف فنآوری ها و فضاهای مجازی هم داریم و باید در بستر کلی تری تصمیم گیری و سیاستگذاری شود

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین