سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 19

جای خالی برگزاری همایش های جذب سرمایه گذار در لارستان

برگزاری همایش های سرمایه گذاری و به تبع آن معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های یک منطقه می تواند نقش بسزایی در جذب علاقمندان به سرمایه گذاری داشته باشد. میلاد…

برگزاری همایش های سرمایه گذاری و به تبع آن معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های یک منطقه می تواند نقش بسزایی در جذب علاقمندان به سرمایه گذاری داشته باشد.

میلاد لارستان: برگزاری همایش های سرمایه گذاری هدفمند، با برنامه و فارغ از تنظیم گزارشکار اداری برای معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های یک منطقه می تواند نقش بسزایی در جذب علاقمندان سرمایه گذاری در زمینه های صنعتی، علمی، اقتصادی، ورزشی، گردشگری و غیره در پی داشته باشد.

همانگونه که عادی ترین تا خاص ترین مردم جامعه می دانند، سرمایه گذاری و رونق اشتغال در زمان حال از اولویت های اصلی کشور ایران است که تحقق آن می تواند نتایج مثبت و زنجیره واری برای رفع سایر مسائل به دنبال داشته باشد و از طرفی شکست در انجام آن، تبعات منفی بسیاری خواهد داشت.

منطقه لارستان به دلیل بهره مندی از شرایط خاص اقتصادی و جغرافیایی دارای زیرساخت هایی بسیار ارزشمندی برای توسعه و پیشرفت بوده و هست که جهت تحرک آن نیاز به یک برنامه ریزی هماهنگ است و شاید گام نخست برای این مهم، آگاه سازی مردم جامعه و به ویژه سرمایه داران با این پتانسیل ها از طریق برپایی همایش های جذب سرمایه گذاری است.

هر چند که گفته شود در گذشته برنامه هایی در این خصوص اجرایی شده باشد اما بطور خلاصه علت عدم موفقیت آن را در چند نکته خلاصه کرد که از جمله دعوت از اساتید و اقتصاددان هایی برای سخنرانی در برنامه ها که هیچ شناختی از لارستان و ظرفیت های آن نداشتند، عدم پیگیری مصوبات و پیشنهادات از سوی مسؤولان و غیره را مطرح کرد.

به همین دلیل برای برگزاری بهتر همایش سرمایه گذاران چند راهکار در زیر مطرح می شود که امید می رود با یک همگرایی و تجمیع افکار بتوان برنامه ریزی مدون برای برپایی همایش و به دنبال آن خروجی مناسب از آن فراهم شود.

* دعوت از سرمایه گذاران سراسر منطقه لارستان بزرگ برای شرکت در همایش

برای این مهم نیاز است تا با تهیه لیستی از طریق شوراها، دهیاری ها، بخش ها و غیره از همه سرمایه داران برای شرکت در جلسه دعوت شود و این همایش منوط به شهر لار نشود و آنان را توجیه کنند که آبادانی هریک از نقاط لارستان می تواند باعث پیشرفت همه جانبه و مانعی برای مهاجرت جمعیت لارستانی از سرمین مادری دانست.

* معرفی پتانسیل ها و همچنین اعلام مشوق ها توسط مسؤولین محلی

علت پیشنهاد سخنرانی مسؤولان محلی در این همایش آن است که آنان نسبت به ظرفیت ها، امکانات، مشکلات و غیره اطلاعات کاملی نسبت به مهمانانی دارند که از پایتخت یا مرکز استان به همایش دعوت می شوند و فقط این برنامه با سخنرانی های طولانی مدت و با کمترین خروجی به اتمام می رسد.

از جمله مسؤولانی که می توان پیشنهاد سخنرانی آنان را مطرح کرد؛ صنعت معدن و تجارت، مالیات و دارائی، بیمه ها، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی، محیط زیست و غیره است که به نوعی بطور مستقیم و غیرمستقیم از قبل، حین و پس از شروع کار با سرمایه گذاران در ارتباط هستند و از طرفی نیز، بطور قطع هر یک از ادارات با توجه به سیاست دولت و نظام برای جذب حداکثری سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال از نحوه ارائه مشوق ها برای ترغیب آنان به سرمایه گذاری اطلاعات مناسبی دارند که به این طریق می توان اطلاع رسانی کرد.

نکته دیگری که می توانند مسؤولان در این همایش ها نسبت به آن اهتمام داشته باشند، معرفی پتانسیل ها، فعالیت های انجام شده از سوی آنها برای تسهیل در سرمایه گذاری، اطلاع رسانی از ظرفیت های تجاری، جغرافیایی، نیروی انسانی و غیره است.

* برگزاری همایش سرمایه گذاری در شهرها و کشورهای دیگر

یکی از نکته های بسیار مهمی که نیاز به توجه ویژه دارد، حضور لارستانی ها در شهرهایی نظیر بندرعباس، کیش، قشم، شیراز، تهران و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس مانند امارات متحده عربی، قطر، کویت و غیره است و به همین جهت به دلیل عدم امکان حضور آنان در همایش سرمایه گذاری در لارستان، باید مسؤولان به سمت آنان رفته و سرمایه داران را برای حضور در سرزمین مادر و فراهم آوری رونق اقتصادی ترغیب کنند.

آنچه در این بخش باید نسبت به آن توجه داشت، پرهیز از همایش های عمومی و چند هزار نفره معمول است تا هم از بار مالی زیاد آن جلوگیری کرد و هم امکان دستیابی به نتیجه مطلوب فراهم شود.

* پیگیری اجرایی شدن پروژه ها تا زمان بهره برداری

یکی از آسیب ها و به عبارتی کاستی های همایش های گذشته، عدم پیگیری نتایج آن است و در واقع مسؤولان و سرمایه گذاران حرف های مطرح شده را به فراموشی می سپارند که به همین جهت نیاز است تا با تشکیل تیمی از مسؤولان دخیل در امر سرمایه گذاری با ریاست یکی از مسؤولان بلندپایه لارستان مثل معاون اقتصادی و برنامه ریزی فرمانداری، پروژه ها را از گام نخست که اخذ مجوزهاست تا مرحله بهره برداری و حتی پس از آن پیگیری کنند و کار را به نتیجه برسانند.

* اعلام مستمر نتایج همایش ها به مردم

در این بخش دو موضوع باید مدنظر قرار گیرد، یکی آنکه مسؤولان با اعلام نتایح حاصل از همایش جذب سرمایه گذار، در مردم امید و آینده روشن را به وجود آورند و از سویی، مردم نیز با در نظر داشتن صحبت های مسؤولان از راه های مختلف مستقیم و غیرمستقیم و همچنین رسانه ها از آنان مطالبه گری کنند و پاسخ روشن برای توقف یا تعلل کارها داشته باشد و همچنین برای موفقیت در کارها از مسؤولان تشکر کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۴:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین