شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

مواضع اخیر موگرینی در خصوص مباحث موشکی در راستای طرح برجام های دیگر است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد مواضع اخیر موگرینی مبنی بر اینکه با آمریکایی ها نگرانی های مشترکی در خصوص برنامه موشکی ایران دارند و باید…

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد مواضع اخیر موگرینی مبنی بر اینکه با آمریکایی ها نگرانی های مشترکی در خصوص برنامه موشکی ایران دارند و باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد همان طرح برجام های دیگر است. محمدجواد جمالی نوبندگانی  درخصوص مواضع مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه با آمریکایی ها نگرانی های مشترکی در خصوص برنامه موشکی ایران دارند، گفت: متاسفانه مواضع اروپایی ها و آمریکا در حوزه موشکی نزدیک و مشابه است زیرا آنها اشتباها تصورکرده اند که موشکهای ایران می‌تواند با برد زیاد اروپا را مورد هدف قرار دهد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موگرینی در گذشته نیز تاکید زیادی بر حفظ برجام کرده بود زیرا این توافقنامه را برای بهبود وضعیت امنیتی اروپا مناسب می دانست، اظهار کرد: چنین اظهاراتی بیانگر درک نادرست از وضعیت کنونی ایران در منطقه و البته اهمیت توجه به توان دفاعی صلح‌آمیز برای کشورهای مختلف دارد. وی با اشاره به این که اروپایی ها در گذشته مطرح کردند که روابط اقتصادی شان با ایران کمتر از یک درصد است، ادامه داد: بر این اساس اگر قرار باشد تحریم جدیدی از سوی ایالات متحده وضع و اروپا از آن متضرر شود این اتحادیه دنباله روی سیاست آمریکا خواهد شد زیرا تبادل اقتصادی گسترده ای با ایران ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مواضع اروپایی ها در قبال کشورمان خصوصاً در مباحث منطقه ای، توان دفاعی و موشکی و غیره مانند آمریکایی ها است و این موضوعات برایشان حل نشده است لذا نسبت به آنها واکنش هایی شبیه آمریکایی ها دارند.

جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه بر اساس روند کنونی در آینده نیز مواضع اروپا و آمریکا به طور واضح به یکدیگر نزدیک‌تر خواهد شد، ادامه داد: آنها هم اکنون تلاش می کنند برجام را حفظ کنند تا در خصوص کنترل توانایی هسته ای ایران خیالشان راحت شود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت،‌عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صحبت های موگرینی مبنی بر اینکه باید تمام مسائل ایران رسیدگی شود و آنها را باید در نشست‌های دیگری مورد بررسی قرار داد همان صحبت از برجام‌های دیگر است، خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد که چنین موضوعی هیچگاه محقق نخواهد شد زیرا هنوز نتیجه برجام در حوزه مسائل هسته ای مشخص نشده و بسیاری از مواد آن نیز نقض شده است؛ بنابراین وقتی طرف‌های مقابل در برجام مرتبط با مسائل هسته ای حسن نیت از خود نشان ندادند چه طور می توانند صحبت از موضوعات و مذاکرات دیگر کنند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین