یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۴ق.ظ
::آخرین مطلب 20 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

وضعیت سالن‌های سینما در استان فارس نامطلوب است

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس وضعیت سالن های سینما در استان فارس را نامطلوب خواند و گفت: شایسته نیست از ۱۳۰۰۰ صندلی پیش از انقلاب اسلامی به ۴۰۰۰…

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس وضعیت سالن های سینما در استان فارس را نامطلوب خواند و گفت: شایسته نیست از ۱۳۰۰۰ صندلی پیش از انقلاب اسلامی به ۴۰۰۰ صندلی برسیم.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم محمد کرم‌اللهی در دیدار با استاندار فارس توجه به هنر و هنرمندان را از جمله راهبردهای اساسی توسعه در استانی با مختصات فارس دانست و اظهار داشت: نگاه متوازن، سنجیده و کاربردی نسبت به توان هنرمندان فارس بی‌شک آورده‌های زیادی برای استان و کشور در پی دارد.

وی هنرمندان فارس را عناصری تاثیرگذار و پرتوان دانست که قابلیت حرکت کردن و به حرکت درآوردن استان را دارند و گفت: هنرمندان استان را نباید به تماشاگران فرهنگ و ادب هنر تبدیل کرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس افزود: این عزیزان ستون‌های اصلی فرهنگ و هنر کشورند. شایسته نیست مشارکت هنرمندان در تولید آثار، مدیریت  فرهنگی و هدایت جریان‌های ادب و هنر به حداقل تنزل پیدا کند.

وی وضعیت سالن‌های سینما در استان فارس را نامطلوب خواند و گفت: وضعیت فعلی وضعیتی مطلوب نیست، شایسته نیست از ۱۳۰۰۰ صندلی پیش از انقلاب اسلامی به ۴۰۰۰ صندلی برسیم و برنامه‌ای جامع برای حل این معضل نداشته باشیم.

کرم‌اللهی با اشاره به تجربه سایر استان‌ها در همکاری نهادهای مختلف و ورود مدیران دستگاه‌های شهری و استان به بحث ساخت سینما و اماکن فرهنگی گفت: نباید از یک دستگاه توقع حل همه مشکلات داشت، حوزه هنری اداره‌کننده سینماهاست نه سازنده سالن و امیدواریم تدابیر شما دوره روشن تعالی سینما را در فارس رقم بزند.

وی با اشاره به توانمندی هنرمندان فارس و موفقیت‌‌های ملی و بین‌المللی ایشان اظهار داشت: ایجاد راهکار مناسب برای همفکری و مشورت نخبگان فرهنگی و هنری استان می‌تواند بسیارکارگشا باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در پایان اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی استان در کنار یکدیگر می‌توانند ضمن توجه و حمایت از تولید آثار هنری و ادبی معضلات اساسی هنرمندان را مرتفع و ظرفیت آنان را به سمت رشد و توسعه استان سوق دهند.

اسماعیل تبادار استاندار فارس نیز با اشاره به اهمیت فرهنگ در توسعه همه جانبه استان فارس اظهار داشت: فرهنگ و مدیریت فرهنگی و هنری نیاز به نگاهی نرم‌افزاری، مدبرانه، دلسوزانه  و جامع‌نگر دارد.

وی با اشاره به کارکردهای برخی ادارات و سازمان فرهنگی استان گفت: بایستی سایه‌سار گسترده دستگاه فرهنگی پهنه پهناور استان را پوشش دهد و این وضعیتی است که باید به آن برسیم.

تبادار با اشاره به وضعیت سینماهای فارس گفت: در ساخت و سازهایی که تحت این عنوان صورت می‌گیرد فرهنگ باید در اولویت باشد و ما نیز از این مساله حمایت می‌کنیم چرا که نگاه من به سینماداری و سینماسازی نگاهی فرهنگی است.

وی با اشاره به اهمیت مبحث پیوست فرهنگی در برنامه‌ریزی‌ها تصریح کرد: امیدوارم بزودی شاهد باشیم که  هر ساخت و ساز و فعالیت  عمرانی دارای پیوست فرهنگی مناسب  باشد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۶:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین