جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12

باید به سمت دانش بنیان کردن فعالیتها برویم؛فارغ التحصیلان به سمت سرمایه گذاری بروند

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت:  باید به سمت دانش بنیان کردن فعالیتها حرکت کرده فارغ التحصیلان ما دیگر نبایستی به فکر شغل اداری باشند، بلکه خود  به  سمت…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت:  باید به سمت دانش بنیان کردن فعالیتها حرکت کرده فارغ التحصیلان ما دیگر نبایستی به فکر شغل اداری باشند، بلکه خود  به  سمت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بروند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در جلسه کار گروه توسعه و اشتغال بخش بنارویه با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل؛ اظهار داشت: تحقق شعار سال در خصوص اقتصاد مقاومتی، با همکاری و تعامل مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی می‌تواند در اشتغال‌زایی پایدار و توسعه جامعه کمک بسزایی کند و نتیجه بخش ‌باشد.

وی افزود: ما بایستی نگاهمان، یک نگاه منطقه ای ، بومی و متناسب با شرایط شهرستان و بخش و روستا باشد و بر اساس الزامات، دستور العمل ها و بخشنامه هایی که به ما اعلام کرده اند و در چهارچوب آن حرکت کنیم، بنابراین در بخش های مختلف و متناسب با توانمندیها، ظرفیت ها و تقاضاها و نیازهای بخش و روستا جلسات کارگروه توسعه و اشتغال  را بصورت مستمر در شهر ها و بخش های  شهرستان برگزار می کنیم و اگر بناست اشتغالی ایجاد شود متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های همان بخش و یا همان روستا اقدام شود.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: دیگر نمی توان بر روی بخش اشتغال دولتی تکیه کرد، بلکه بایستی به سمت بخش خصوصی برویم و رونق سرمایه گذاری و رفع موانع تولید داشته باشیم و اقدامات مشترکی بین دولت و مردم و سرمایه گذاران و خیرین و مسئولین صورت پذیرد تا هماهنگ و همزمان با هم بتوانیم دست به اقداماتی بزنیم که اقتصاد داخلی را از درون بخش ، روستا و شهرستان پویا و مقاوم سازیم.

حسنی با بیان اینکه بخش خصوصی بایستی وارد بشود تا رونق اقتصاد و تولید رشد کند، افزود: همه  باید به سمت دانش بنیان کردن فعالیت ها برویم چرا که یقیناً در طی سالهای جدید شاید فعالیت های دانش بنیان و فعالیت هایی که در حوزه فن آوری در جهت ایجاد اشتغال ایجاد می شود به مراتب گسترة اشتغال زایی آن  از سایر واحدها بیشتر باشد،چون یکی از عواملی که در تئوری های رشد درون زا اهمیت بسزایی دارد، پیشرفت تکنولوژی و اقتصاد دانش بنیان است.

وی بیان کرد:  شوراها و دهیاران سعی کنند متناسب با ظرفیت ها و توانمندیهای سرمایه گذاران در روستای خود یک واحد تولیدی و یا بیشتر راه اندازی ، تا افراد بیکار در روستا مشغول کار شوند و رونق تولید در روستاها رونق بگیرد و در این خصوص دو هفته ای یکبار گزارش توسعه اشتغال را از بخشداران دریافت می نماییم. فرماندار ویژه لارستان خاطرنشان کرد: اگر ۵۰ درصد از فعالیت های روزمرگی را کنار بگذاریم  و به بحث اشتغال و سرمایه گذاری در منطقه بپردازیم، باز هم ارزش دارد، چرا که  اولویت اول کشور ما رونق تولید و اشتغال است. البته در کنار این مهم، موضوعات دیگر امنیتی، سیاسی، اجتماعی و  غیره نیز مورد توجه و پیگیری جدی ماست.

معاون استاندار فارس خاطر نشان کرد: اگر بستر امنیت را  فراهم  می کنیم برای این است که سرمایه گذاران ، روان تر و در یک محیط آرام،  اشتغال را ایجاد کنند.  وی گفت: بایستی نگرش تغییر شغل هم در بین جوانان و تحصیل کرده های دانشگاهی تغییر کند، یعنی اینکه فارغ التحصیلان ما دیگر نبایستی به فکر شغل اداری باشند، بلکه خود  به  سمت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بروند.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بحث بیمه  یکی از موضوعات اساسی، ضروری و مورد توجه دولت است که برای روستائیان و عشایر واقعاً تأثیر مطلوب و خوبی دارد و در این راستا همه شوراها ، دهیاران و مردم بحث بیمه را جدّی بگیرند. فرماندار ویژه لارستان یادآور شد: گسترش فعالیت های بیمه روستایی یکی از ضمانت های اساسی در راستای اشتغال پایدار است. چرا که همین ضمانت بیمه روستایی، اشتغال پایدار را در روستاها تضمین می کند.

حسنی در پایان سخنانش از بخشداران نیز خواست که از طریق مدیریت استان پیگیری نمایند که روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه همگانی قرار گیرند تا در حوادث غیر مترقبه، روستاییان، عشایر و یا کشاورزان و دامداران متحمل ضرر نشوند.

در ادامه حسن کمالی مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان فارس ، علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، اسماعیل بهروز بخشدار بنارویه و رؤسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، تأمین اجتماعی، مرکز آموزش فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، مرکز رشد لارستان و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) جویم، هم به ایراد سخن پرداختند و جهت رونق تولید و اشتغال مباحثی را مطرح کردند.  همچنین تعدادی از تولید کنندگان  و صنعت گران هم در این جلسه به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین