شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9

با هوش جوانان ایرانی می توان به قله پیشرفت دست یافت

با هوش و ذکاوتی که جوانان ایرانی (بخصوص جوانان منطقه لارستان) دارند می توانند همه جا را به تسخیر خود درآورند و در بلندای قله موفقیت قرار گیرند. آقای مهدی…

با هوش و ذکاوتی که جوانان ایرانی (بخصوص جوانان منطقه لارستان) دارند می توانند همه جا را به تسخیر خود درآورند و در بلندای قله موفقیت قرار گیرند.

آقای مهدی طاهری، متولد روستای بریز، دارای دکترای پیدایش،رده بندی و ارزیابی خاک از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان است.

آقای طاهری تحصیلات ابتدایی خود را در روستای بریز گذراند. سپس با توجه به کسب موفقیت در آزمون ورودی مدرسه نمونه دولتی شهید فراست لار، مقطع راهنمایی را در آن مدرسه گذراندم.


همچنین با طی کردن آزمون ورودی دبیرستان نمونه دولتی شهید نصیری لارستان و آزمون ورودی پیش دانشگاهی،(که در این آزمون رتبه ۹ را در سطح شهرستان کسب کردم)  این مقاطع تحصیلی را در شهر لار گذراندم. در کنکور سال ۱۳۷۹ با رتبه ۲۰۵۴ در رشته مهندسی کشاورزی (گرایش خاک شناسی) دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان پذیرفته شدم.

در سال ۱۳۸۳ با کسب رتبه ۵۷ در کنکور سراسری کارشناسی ارشد رشته فوق در دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه تحصیل دادم و در سال ۱۳۸۵ موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد شدم.با توجه به اینکه در دوره کارشناسی ارشد در زمینه GIS (سیستم اطلاعات مکانی) و RS (سنجش از راه دور) کار کرده بودم.

در سالهای ۸۴ الی ۸۵  همزمان با تحصیل در آن مقطع، در دو شرکت مهندسی مشاور در شهر اهواز به عنوان کارشناس GIS فعالیت داشتم. پس از اینکه  فارغ التحصیل شدم به اصفهان نقل مکان کردم و با توجه به اینکه تخصص GIS و RS  یک تخصص بین‌رشته‌ای بود به حوزه صنعت وارد شده و به عنوان کارشناس GIS شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان،(که یک شرکت دولتی و زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است) مشغول به فعالیت شدم.

در سال ۱۳۹۲ با کسب رتبه ۳ کشوری در آزمون سراسری رشته پیدایش، رده بندی و ارزیابی خاک در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان پذیرفته و در شهریورماه ۱۳۹۶ فارغ التحصیل شدم.

گفتنی است که همزمان با طی کردن مقطع دکتری به فراگیری زبان انگلیسی مشغول بوده و پس از طی کردن کلاسهای آموزشی مربوطه موفق به کسب مدارک بین المللی معتبر آیلتس و تافل شدم.

*اکنون در کجا ساکن هستید و شغل و فعالیت فعلی شما چیست؟

حدود ۱۲ سال است که ساکن شهر اصفهان هستم و در این مدت علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های استان، انجام برخی پروژه‌های مربوط به تخصص اینجانب، از سمت کارشناسی GIS به پست رئیس گروه برنامه و بودجه ارتقاء یافتم. ( هم اکنون نیز به عنوان مدیر فنی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان مشغول به کار هستم.) لازم به ذکر است که در سال ۱۳۸۶ به عنوان کارمند نمونه استانی در جشنواره شهید رجایی استان انتخاب شده و از استاندار وقت لوح تقدیر دریافت نمودم.

 

*چه توصیه ای برای جوانان دارید؟

قدر این نعمت ها و امکاناتی که امروزه در اختیار دارند را بدانند چون نسل ما فاقد هرگونه امکانات بود. به عنوان مثال من یک پسر بچه ۱۰ ساله بودم که از خانواده‌ام جدا شده و با حداقل امکانات ، در شهری دیگر اقدام به ادامه تحصیل نمودم.

هر دو هفته یک بار فقط روز های جمعه در کنار خانواده بودم، حتی همین رفت و آمد هم به سختی انجام می شد. اگر جوانان ما از امکاناتی که در اختیار دارند استفاده کنند با هوش و ذکاوتی که جوانان ایرانی(بخصوص جوانان منطقه لارستان) دارند می توانند همه جا را به تسخیر خود درآورند و در بلندای قله موفقیت قرار گیرند.

 

* چند وقت یکبار بریز می آیید و به نظر شما برای آبادانی هرچه بیشتر  این روستا در چه زمینه ای باید تلاش و کوشش بیشتری صورت گیرد ؟

چند ماه یکبار برای دیدن خانواده و بستگان به بریز مراجعت می کنم. به نظرم بزرگترین معضلی که همشهریان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مشکل اشتغال و عدم وجود حرفه و تخصص به ویژه در بین جوانان ما است. به نظر من طی نمودن درجات عالی تحصیلی و یا کسب مهارت های شغلی در زمینه های مورد علاقه برای اشخاصی که تمایل به ادامه تحصیل ندارند از اوجب واجبات است.

 

*چه کسانی را در راه تحصیل و پیشرفت خود موثر می‌دانید؟

قطعا در درجه اول لطف و رحمت پروردگار شامل حال اینجانب بوده، و پدر و مادر عزیزم که با تلاش و فداکاری خود مشوق اصلی بنده در تمام این سال ها بوده اند. همچنین همسرم که با لطف و مهربانی خود پشتیبان من بوده و هست.

 

* چه اهداف و برنامه هایی برای آینده دنبال می کنید؟

با توجه به اینکه اولین فردی هستم که در کشور در زمینه سن یابی و پالئومغناطیسی و بازسازی اقلیم مربوط به ۲/۴ میلیون سال قبل از طریق فاکتورهای موجود در خاک تحقیق کرده ام و این تجربیات حاصل چهار سال مطالعه با گروهی از اساتید دانشگاه گرگان و به ویژه دانشگاه لانژو چین می‌باشد و تاکنون پنج مقاله معتبر علمی و پژوهشی در ژورنال های معتبر ISI در این زمینه به چاپ رسانیده ام، لذا دوست دارم تجربیات خود را در اختیار سایر دانشجویان کشور قرار دهم و اینکه امیدوارم خداوند توفیق دهد تا بتوانم به طور ویژه به مردم منطقه خودم خدمت کنم.

 

کلام پایانی؛

در طول دوران تحصیلی از معلم کلاس اول تا استاد راهنمای دوران دکتری که برایم زحمت کشیده اند کمال تشکر را دارم، همچنین دوست دارم شرایطی فراهم شود تا از احوال کنونی دانش آموزان مدرسه راهنمایی نمونه فراست و نمونه‌ شهید نصیری لار که با خودم هم دوره بوده اند کسب اطلاع کنم، امیدوارم از طریق نشریه میلاد و کسانی که مصاحبه را می خوانند این زمینه ایجاد گردد.

 

خبرنگار: سحر طاهری

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۶:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین