دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

الزامات تعریف احزاب از نگاه جعفرپور

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شهر گفت: حقوق تعیین شده در قانون اساسی برای احزاب دارای شرایط لازم است و هر گروهی را نمی‌توان حزب نامید. به گزارش میلادلارستان…

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شهر گفت: حقوق تعیین شده در قانون اساسی برای احزاب دارای شرایط لازم است و هر گروهی را نمی‌توان حزب نامید. به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت جمشید جعفرپور، در خصوص فعالیت احزاب در کشور، اظهار داشت: در اصل ۲۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران صحبت از احزاب مطرح می‌شود که بر این اساس ما باید تعریف مشخصی از حزب داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرگروه و هر تعدادی از افراد که در کنار یکدیگر جمع می‌شوند، لزوما یک حزب نیستند، بلکه باید حداقل شرایطی مانند مرامنامه، اساسنامه و حداقلی از افراد عضو را داشته باشد. وی با بیان اینکه احزاب باید پراکندگی جغرافیایی حداقلی را در سطح کشور داشته باشد، افزود: قانون اساسی در اصل ۲۶ بافرض اینکه، حزب با چنین تعاریفی تشکیل می‌شود، حقوق احزاب را به رسمیت شناخته است.

جعفرپور ضمن اینکه معتقد است هرگروه و دسته‌ای را نمی‌توانیم حزب بنامیم، متذکر شد: سعی ما باید اجرای قانونی باشد که زمینه‌های فعالیت گروه‌های دارای حداقل شایستگی‌های حزب را تامین کند و از این بابت باید سعی کنیم قانونی اجرا شود که تضمینی برای فعالیت مستمر احزاب شود، تا شاهد وضعیت نابسامان فعالیت فصلی احزاب نباشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عارضه منفی این است که احزاب پیش از انتخابات‌ها به صورت قارچ‌گونه فعال می‌شوند و فردای انتخابات نیز تمام می‌شوند که با اجرای روشی که مورد اشاره قرار گرفت، این عارضه کمرنگ‌تر می‌شود.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین