شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 6 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

پای حرف دل یک معلول نخبه لارستانی که با وجود داشتن مدرک دکترا بیکار است

یک معلول نخبه اهل استان فارس که با وجود داشتن مدرک دکترای تخصصی بیکار است، گفت: سازمان بهزیستی کشور با اعتبارات اندک خود نمی تواند پاسخگوی شمار زیاد معلولان در…

یک معلول نخبه اهل استان فارس که با وجود داشتن مدرک دکترای تخصصی بیکار است، گفت: سازمان بهزیستی کشور با اعتبارات اندک خود نمی تواند پاسخگوی شمار زیاد معلولان در کشور باشد و انتظار است که سایر دستگاه ها و نهادها نیز در حمایت از معلولان گام بردارند.

به گزارش میلاد لارستان حمیدرضا لاری که با وجود معلولیت از ناحیه ۲ پا، عضو بنیاد ملی نخبگان نیز هست، روز جمعه در آستانه روز جهانی معلولان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معلولان هم عضو این جامعه هستند و نگاه جامعه نسبت به آنها نباید از بالا به پایین باشد چرا که معلولیت موضوعی انتخابی نیست.

وی ادامه داد: معلولان هم مانند سایر مردم از حقوق شهروندی خاص خود برخوردارند که تامین این حقوق نباید از روی ترحم صورت گیرد.

وی که متولد سال ۱۳۶۴ در شهر جویم لارستان از استان فارس است، اظهار کرد: دوران تحصیلات ابتدایی خود را یک سال دیرتر و از طریق انجام تست هوش آغاز کردم و همین موضوع سبب شد تا در دوران تحصیل خود بتوانم در رقابت با سایر همکلاس های خود، در سطح بالاتری قرار گیرم.

لاری بیان کرد: پس از اتمام تحصیلات خود در یک دانشگاه شهر شیراز در رشته برق قبول شدم ولی به دلیل شرایط جسمی و داشتن معلولیت از پذیرش من در این رشته خودداری کردند.

این معلول نخبه یادآور شد: پس از آن، در رشته عمران ادامه تحصیل دادم و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی خود را اخذ کردم اما با وجود این تلاش ها، همچنان بیکار هستم.

این برگزیده جشنواره جوان خوارزمی گفت: با وجود دریافت مدال از المپیاد ملی مخترعان، انتخاب به عنوان جوان نمونه استان فارس و همچنین نگارش و انتشار مقالات متعدد علمی در نشریات معتبر بین المللی تاکنون موفق به یافتن شغلی مناسب نشده ام.

این فرد نخبه کم توان جسمی افزود: آیین نامه جذب نخبگان و همچنین سهمیه سه درصدی استخدام معلولان نیز به دلیل معلولیتم نتوانست در این باره به من کمک کند.

لاری اظهار کرد: درطول زندگی، تلاش من بر این بوده است تا با تلاش و استفاده حداکثری از توانایی های خود برای تغییر و بهبود شرایط قدم بردارم اما در این مسیر هرگز انتظاراتم برآورده نشد.

وی تصریح کرد:تاکنون از تسهیلات و حمایت های سازمان بهزیستی استفاده نکرده ام و با وجود امکان مهاجرت به خارج از کشور و ادامه فعالیت های علمی خود در آن سوی مرزها ترجیح دادم تا در وطن خود بمانم و به مردم خدمت کنم.

این معلول توانمند در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار کرد: انتظار است که شهرداری و سازمان نظام مهندسی در حرکتی انقلابی برای رفع مشکلات موجود در معماری شهرها و همچنین فراهم آوردن امکانات شهری ، پارک ها و فضاهای تفریحی برای معلولان گام های بلندی را بردارند.

سازمان ملل متحد سوم دسامبر برابر با ۱۲ آذر ماه را به نام روز جهانی معلولان نامگذاری کرده است.

خبرنگار: سعید فانی

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۴:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پای حرف دل یک معلول نخبه لارستانی که با وجود داشتن مدرک دکترا بیکار است”

  1. حسين گفت:

    بنده ايشون رو مي شناسم ،واقعا انسان بامرام و خوش طينت و بااستعداد هستند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین