شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 52 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

روایت خواندنی از یک جوان معلول کارآفرین در روستای دشتی لارستان

جاسم بهرامپور، معلول اهل روستای دشتی از توابع بخش صحرای باغ لارستان که باور معلولیت با خواندن داستان زندگی‌اش دشوار است. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس،…

جاسم بهرامپور، معلول اهل روستای دشتی از توابع بخش صحرای باغ لارستان که باور معلولیت با خواندن داستان زندگی‌اش دشوار است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، یک معلول روستای دشتی از توابع بخش صحرای باغ لارستان که از ناحیه دو پا دارای نقص عضو است، زندگی اش را خالی از محدودیت می داند و از وضعیت زندگی با معلولیت گلایه‌مند نیست.

در روستای دشتی از توابع بخش صحرای باغ لارستان «جاسم بهرامپور» فردی است که با وجود شرایط بدنی خاص خود، معلولیت را به حاشیه رانده است.

دست از تلاش برنداشته  و پا به پای افراد جامعه حتی بیشتر از افرادی که به هر بهانه بیکار هستند و از زمین و زمان گله دارند، در تلاش است.

جاسم که این نقص عضو او را نا امید نکرده است، برای خود خانواده تشکیل داده و در کنار همسر و چهار فرزندش به گذران اوقات و زندگی مشغول است.

معلولیت را محدودیت نمی‌دانم

جاسم بهرامپور، جوانِ ۴۰ ساله که از بدو تولد بر اثر بیماری مادرزادی از ناحیه دو پا دارای نقص عضو است، به خبرنگار فارس می گوید: در تمام طول زندگی چه در هنگام زندگی با والدین، برادران و خواهرش و چه در زمان زندگی متأهلی هیچ گاه اهل گله و شکایت نه از خدا و نه از دیگر اطرافیان نبوده‌ام.

وی که اصلا معلولیت را محدودیت به حساب نمی آورد، ادامه می‌دهد: با وجود معلولیت، هیچ زمان دست از کار و تلاش برنداشتم و از همان زمان کودکی در جامعه و میان افراد حاضر می شدم، فعال بودم و کار می‌کردم.

این جوان معلول اما فعال که از همان کودکی اهل تلاش بوده و معتقد است که رزق و روزی هر کسی دست خدا است بیان می‌کند: ایام کودکی ام را به کار در مغازه ها و یادگیری علم مکانیکی گذراندم و معتقدم به جای گله و شکایت باید خودمان تلاش کنیم.

در گردش تقدیر سال ها بعد، جاسم استاد کار نقاشی ساختمان شد ولی باز هم به کسب تجربه روی آورد؛ جاسم با دوستانش در روستای دشتی دستی هم بر کار آرایشگری داشته است و مدتی هم در این حرفه فعالیت کرده است.

جوشکاری حرفه ای دیگر است که جاسم در آن هم دستی بر کار داشته و  با نقش آفرینی دست ردی بر نشدن و نتوانستن زده است.

جاسم و سهمش در تولید و رونق اقتصادی

جاسم جوانی ست که نقص عضو در پا، او را از پای ننشانده و با پای همت گام های استواری برداشته است، از حدود ۱۸ سال پیش، وارد حوزه کار کشاورزی و رانندگی ماشین آلات کشاورزی شده است که اکنون صاحب دو دستگاه تراکتور است.

او موج امید را تزریق می کند و معلولی است که صفر تا صد کارش را خود پیش برده است، از ابتدای شخم زدن زمین تا مراحل کاشت و برداشت گندم و پنبه، از قصه گردافشانی نخلستان ها تا فصل رسیدن رطب و خرما.

قصه این بزرگ‌مرد، درسی است برای همه افرادی که با وجود سلامت کامل از توان خود برای طی کردن قله موفقیت استفاده نمی کنند و ناشکری وِرد همیشگی زبانشان است.

وی می گوید: با کمک ادارات مختلف از جمله اداره جهاد کشاورزی لارستان، مجوز تأسیس یک مرغداری ۳۰۰ هزارتایی را گرفته است و در حال حاضر برای ۱۷ نفر به طور ثابت در زمینه کشاورزی، رانندگی ماشین آلات مرغداری، دامداری ایجاد اشتغال شده است.

جاسم به نقش آفرینی و موفقیتش در این حوزه هم اشاره می کند و یادآور می شود که سال ۸۶ در سطح شهرستان لارستان و هم در سطح استان فارس به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شده است.

درخواست جاسم از مسؤولان

جاسم بهرامپور اظهار می‌دارد: از تمام مسؤولان سطح شهرستان لارستان و بخش صحرای باغ، روستای دشتی و همه همشهریانم به خاطر ابراز لطفشان و نوع نگاهشان تشکر می کنم.

وی ادامه می دهد: یک حلقه چاه کشاورزی که از طریق آبا و اجدادمان به ما رسیده بود به دلیل یک سری مشکلات از دسترس ما خارج شده است و مسؤولان در این زمینه قول پیگیری داده اند که از آنها می‌خواهم با لطف و پیگیری خود این اقدام را به ثمر برسانند.

داشته‌هایتان را قدر بدانید

این جوان ۴۰ ساله دارای معلولیت خاطرنشان می‌کند: مردم به ویژه آنها که همیشه شاکی هستند و زندگی را سخت می گیرند، قدر داشته های خودشان را بدانند.

وی بیان می‌کند: آیا شرایط آنها از شرایط یک معلول که دارای نقص عضو است، سخت تر می‌باشد؟ داشتن بدن سالم آرزوی بسیاری از افراد است بنابراین جای تمرکز بر نداشتن ها به داشته هایتان فکر کنید.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین